آیت‌الله تحریری گفت: کمال حقیقی انسان از جمله دغدغه‌های علامه مصباح یزدی بود، ایشان در کتاب‌های خود بحث کمال حقیقی انسان را مطرح کرده و درباره ارتباط انسان با عالم غیب و تقرب الهی او بحث می‌کند.

کمال حقیقی انسان از دغدغه‌های علامه مصباح یزدی بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از صدآنلاین، آیت ‌الله «محمدباقر تحریری» شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی با موضوع «جایگاه اندیشه‌های بنیادین آیت الله مصباح در سیره فکری و عملی ایشان» که به همت حوزه علمیه مروی برگزار شد، گفت: علامه مصباح یزدی اعتقاد داشتند که انسان یک وجود جامع است.

وی افزود: انسان دارای ابعاد مختلف مادی و روحی است، روح انسان چنان عظمت دارد که می‌تواند جسم او را تحت تاثیر خود قرار دهد.

آیت‌الله تحریری بیان کرد: در نظام دینی هم فعالیت‌های فردی و مادی انسان و فعالیت‌های معنوی و روحی او تحت فرمان حاکمیت دین قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از جمله اندیشه‌های اساسی علامه مصباح یزدی اعتقاد ایشان درباره جامعیت دین برای ابعاد مختلف زندگی انسان است، عنوان کرد: حقیقت دین تبین ماهیت انسان بر این اساس است که او از کجا آمده، در کجا زندگی می‌کند و در نهایت به کجا خواهد رفت و اینکه چگونه باید زندگی کند تا به حقیقت و هدف خلقتی که برای آن آفریده شده است دست یابد.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه فطرت انسان با دین الهی مطابقت دارد، اظهار کرد: دین و فطرت انسان درباره زندگی دنیوی خواسته‌های مشترکی دارند، هرآنچه را که دین الهی به ما القا می‌کند مقتضیات فطرت انسان است.

وی با بیان اینکه کمال حقیقی انسان از جمله دغدغه‌های علامه مصباح یزدی بود، ابراز کرد: به همین دلیل ایشان در کتاب‌های خود بحث کمال حقیقی انسان را مطرح کرده و درباره ارتباط انسان با عالم غیب و تقرب الهی او بحث می‌کند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در کتب اخلاقی خود انسان را موجودی مختار و هدفدار معرفی می‌کند، گفت: منشا اندیشه‌های علامه مصباح یزدی قرآن و سنت است که اگر آنها را باور کنیم در زندگی و فردی و اجتماعی آثار خود را نشان می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به حقانیت دین اعتقادی راسخ و محکم داشتند، خاطرنشان کرد: توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت(ع) در وجود علامه مصباح موج می‌زد، ایشان در مقابل همه گرایش‌ها و افکار گوناگون دیگران که متمایل به دنیا بودند خوب ایستادگی کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار