حجت اله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دهکده گیاهان دارویی استان گلستان واقع در گالیکش بازدید کرد.

بازدید معاون اقتصادی وزیر کار از دهکده گیاهان دارویی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، میرزایی در حاشیه این بازدید گفت: جهاد دانشگاهی با جهت‌گیری بسیار خوبی که در مسیر توسعه ملی پیدا کرده، توانسته متناسب با ظرفیت‌های مناطق مختلف به‌عنوان یک مشاور، مرکز تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذار و تکمیل کننده زنجیره ارزش به طرح‌ها ورود کند.

معاون امور اقتصادی وزیر کار بیان کرد: نمونه بسیار خوبی از این جهت‌گیری و سیاست‌گذاری جهاد دانشگاهی را در استان گلستان و در قالب ایجاد دهکده تخصصی گیاهان دارویی به‌منظور فراوری، بسته‌بندی و تکمیل زنجیره ارزش مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دهکده گیاهان دارویی گلستان در محدوده‌ای به مساحت حدود ۱۰ هکتار تلاش دارد به مرکزی برای توسعه گیاهان دارویی در این استان تبدیل شود. امیدواریم با رفع برخی محدودیت‌های مالی و فنی که در توسعه زیرساخت‌ها وجود داشته، این دهکده تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل برسد.

میرزایی گفت: با افتتاح این دهکده، سرمایه‌گذاری‌هایی که مردم و بخش خصوصی در مقیاس‌های متفاوت برای توسعه گیاهان دارویی در این منطقه داشتند، به آخرین حلقه که تجاری‌سازی است، متصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از مدیران کل استان، سرپرست جهاددانشگاهی گلستان و فرماندار گالیکش نیز در این بازدید حضور داشتند.

میرزایی به همراه یک هیات اقتصادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گلستان سفر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار