رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ورود 2 هزار و 500 واکسن روسی کرونا طی چهار روز آینده به گلستان خبر داد و گفت: در مرحله اول 270 نفر از کادر درمان براساس اولویت مشخص شده واکسینه شدند.

فروش ماسک بیشتر از 800 تومان ممنوع است/ ورود 2500 واکسن در 4 روز آینده به گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در استان گلستان هفت کارخانه تولید ماسک در استان گلستان فعال است.

وی ادامه داد: روزانه یک میلیون ماسک در استان تولید می‌شود و ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در استان نیز وجود دارد و حتی این ماسک‌ها از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با تلاش تمام تولیدکنندگان در استان و تاکید استاندار محترم، قیمت ماسک در استان به شرایطی رسید که برای همه اقشار قابل تهیه باشد.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر هر ماسک سه لایه استاندارد در استان گلستان در نهایت به قیمت ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود و اگر فروشنده‌ای رقم بیش از این قیمت اقدام به فروش ماسک کند، تعزیرات حکومتی تشکیل پرونده می‌دهد و برخورد جدی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی در خصوص اجرای واکسیناسیون کرونا در استان گلستان بیان کرد: این واکسن روسی براساس کار تحقیقاتی کشور روسیه تا بیش از ۹۰ درصد ایمنی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن روسی وارد شده در کشور برای کادر درمان فعال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا است.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر در استان گلستان براساس اولویت‌های مشخص شده ۲۷۰ نفر واکسن را دریافت کردند اما افراد واجد شرایط در استان گلستان در این مرحله یک هزار و ۲۰۰ نفر هستند و پیش‌بینی این است طی چهار روز آینده ۲ هزار و ۵۰۰ واکسن وارد استان گلستان شود تا باقی اعضای کادر درمان نیز واکسینه شوند.

پس از پایان واکسینه شدن کادر درمان فعال در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا، سایر کادر درمان واکسینه خواهند شد و سپس وارد فاز تزریق اقشار مختلف مردم خواهیم شد که آنهم دارای اولویت و دستورالعمل مشخص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا آغاز واکسینه عموم مردم تا قبل از پایان سال آغاز خواهد شد، گفت: در صورتی این اتفاق رخ خواهد داد که تعداد واکسن‌های وارد شده افزایش یابد.

فاضل در خصوص واکسن تولید داخل گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده از این واکسن در سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار