انتشارات سوره مهر چاپ دهم کتاب «شاید پیش از اذان صبح»، نوشته احمد یوسف‌زاده و چاپ پنجم «مهاجر سرزمین آفتاب»، اثر حمید حسام را روانه کتابفروشی‌ها کرد.

خاطرات سرباز حاج قاسم از مجاهدی که ۴۰ سال پوتین‌هایش را درنیاورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مشرق، آخرین اثر احمد یوسف‌زاده با استقبال مخاطبان به چاپ دهم رسید. کتاب «شاید پیش از اذان صبح» که چندی پیش همزمان با سالروز شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی منتشر شده بود، همچنان در صدر فروش انتشارات سوره مهر قرار دارد.

این اثر در واقع خاطرات یوسف‌زاده از شهید سردار قاسم سلیمانی است که با زبانی ساده و شیرین روایت شده است. نویسنده که در دوران دفاع مقدس از سربازان تحت امر شهید سلیمانی بود، خاطرات خود را از دوران آشنایی با سردار آغاز کرده و در ادامه، به خاطراتی پرداخته که پس از جنگ تحمیلی از شهید به یادگار مانده است. یوسف‌زاده در این بخش، سلوک رفتاری و منش اخلاقی سردار را در قالب خاطراتش به نمایش می‌گذارد؛ از مردم‌داری او گرفته تا قاطعیتش در به سرانجام رساندن امور.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: سلام حاجی. تصمیم دارم این نوشته‌ها را یک روز در قالب کتابی چاپ کنم، شاید هم بماند برای بعد از مرگم که لابد یک مرگ لوس و بی‌مزه خواهد بود؛ نه مثل مرگ شما سرخ و طوفانی و جریان ساز. بالاخره فرق است میان یک‌لاقبایی مثل من که در خانه نشسته‌ام و مجاهدی مثل تو که 40 سال پوتین از پا در نیاورده‌ای. ...

از دیگر آثار انتشارات سوره مهر که اخیراً تجدید چاپ شده می‌توان به آخرین کتاب حمید حسام اشاره کرد. «مهاجر سرزمین آفتاب» با سوژه خاصش توانسته نظر مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات دفاع مقدس را به خود جلب کند. 

«مهاجر سرزمین آفتاب» که به قلم حمید حسام و با همکاری مسعود امیرخانی نوشته شده، سرگذشت زندگی تنها مادر شهید ژاپنی در جنگ تحمیلی را روایت می‌کند؛ از دورانی که او در ژاپن زندگی می‌کرده تا زمانی که ازدواج می‌کند و پس از آن وارد ایران می‌شود. روایت وقایع تاریخی در ایران از منظر یک ژاپنی نیز از جمله نکات جالب و خواندنی کتاب است. 

«مهاجر سرزمین آفتاب» که تابستان امسال منتشر شده بود، با استقبال مخاطبان به چاپ پنجم رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار