مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: تا پایان امسال ۷۰ کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در استان تألیف و رونمایی می‌شود.

۷۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در گلستان تألیف و رونمایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار علی ملک‌شاهکویی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از برنامه‌های ما برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تألیف کتاب‌هایی با مضمون دفاع مقدس است.

وی افزود: تا پایان امسال 70 کتاب در قالب 50 اثر مکتوب و 20 کتاب صوتی در استان تألیف و رونمایی می‌شود که تا کنون حدود 80 درصد اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همچنین از تولید محصولات چندرسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 8 موشن‌گرافی با محوریت دفاع مقدس و به زبان‌های مختلف در استان تهیه شده است. همچنین تولید نمایش و تئاترهای صحنه‌ای هم از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی خواهدبود.

وی به نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: فرم‌هایی برای این کار طراحی شده که عموما در یادواره‌های شهدا بین پیشکسوتان و رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی توزیع می‌شود.

ملک‌شاهکویی بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون خاطرات حدود 200 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان جمع‌آوری و در قالب تاریخ شفاهی تألیف شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار