مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط آب منطقه‌ای در اجرای طرح‌های آبرسانی در استان گلستان اجرایی می‌شود.

 ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های آبرسانی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهارداشت: با آغاز روند کاهشی اعتبارات عمرانی از سال 93 تاکنون، استفاده از دیگر منابع اعتباری و سرمایه‌گذاری در حوزه تامین آب شرب در دستور کار شرکت آب منطقه ای گلستان قرار گرفته است.

 

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در سال‌های اخیر تلاش کرده از محل دیگر منابع و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بخشی از تامین منابع طرح‌های مهم عمرانی و از جمله آبرسانی را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اظهار کرد: در این راستا تاکنون بالغ بر 3 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در قالب 3 پروژه اجرای خطوط انتقال آب از سد نرماب به شهرهای گنبدکاووس و مینودشت، اجرای تصفیه‌خانه سدنرماب برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای شرق استان و اجرای تصفیه‌خانه آب شرب گرگان در حال اجرا و یا طی کردن مراحل عقد قرارداد است.

 

وی افزود: تامین اعتبار این طرح‌ها از محل ماده 56 و BOT (خرید تضمینی) است که با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها بیش از 30 درصد جمعیت استان از اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اعتباری طرح‌های تامین آب، باید با همکاری و کمک مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سهم اعتبارات عمرانی در حوزه تامین آب شرب در لوایح قانونی بودجه سالیانه افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار