معاون اول رئیس جمهور در گرگان از تصویب طرحی ۷ ساله برای احیای خلیج گرگان خبر داد.

تصویب طرحی ۷ ساله برای احیای خلیج گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در فرودگاه گرگان گفت: طرح  احیای خلیج گرگان به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست تصویب شده و برنامه‌ای ۷ ساله است که بر اساس آن گام بر می‌داریم.

او ادامه داد: البته این طرح موانعی دارد که می‌خواهیم موانع آن را برطرف کنیم و هدف از این سفر‌ها نیز رفع موانع طرح‌هایی است که در دولت مقرر بوده انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همچنین در ابتدای دولت (سال ۹۴)طرح منطقه آزاد اینچه برون را به تصویب رساندیم که در مجلس شورای اسلامی معطل شد و حالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امیدواریم مجمع زودتر کار را نهایی کند.

جهانگیری ادامه داد: اینچه برون می‌تواند قطب اقتصادی باشد چرا که امکانات منحصر به فردی از جمله یک راه آهن سراسری بین گلستان و کشو‌رهای آسیای میانه دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همچنین برای زهکشی اراضی استان گلستان طرحی با وسعت ۲۸۰ هزار هکتار داریم که تاکنون ۸۰ هزار هکتار آن انجام شده و ۹۰ هزار هکتار دیگر هم در برنامه داریم.

جهانگیری گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ، گلستان دومین استان پس از خوزستان در اجرای طرح زهکشی باشد.

او به ظرفیت‌های اقلیمی، انسانی و گردشگری گلستان اشاره کرد و افزود: گلستان تمام چیز‌هایی که یک استان برای توسعه نیاز دارد را در خود جای داده است.

آقای جهانگیری در این سفر یک روزه چند طرح اقتصادی را کلنگ زنی و افتتاح خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار