بیانیه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان؛

بیانیه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان با صدور بیانیه ای تاکیدکرد؛ مصرف کننده دارای حقوقی هستند که باید پیگیری شود و دولت باید با نظارت کامل با گران فروشی مبارزه کند.

حقوق مصرف کننده باید پیگیری شود/ دولت باید با نظارت کامل با گران فروشی مبارزه کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان به مناسبت روز نهم اسفندماه  بعنوان «روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان» بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان، با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشورمان، روز نهم اسفند با عنوان «روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان» نام گذاری شده است؛ آمده است: اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیش بینی مرجعی برای جبران خسارت های مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان، نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است.

در این بیانیه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز 9 اسفند که به نام روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نامگذاری شده؛ تاکید شده است: ‌کمک به ایجاد رقابتی سالم و تشویق واحدهای تولیدی و خدماتی در جهت حمایت موثرتر از حقوق مصرف کنندگان و حرکتی نو برای طرح این موضوع به روش‌های معمول از اهداف نامگذاری این روز مهم است.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان، در این بیانیه با تاکید بر اینکه مصرف کننده به عنوان آخرین عنصر چرخه تولید و توزیع، دارای حقوقی است که باید به درستی تأمین و پی گیری شود؛ آمده است: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان، خود را به تأمین این حقوق مقیّد نمی دانند و در پی استفاده از فرصت ها برای کسب سود بیشتر هستند.

این بیانیه می افزاید: دولت باید با نظارت کامل با گران فروشی به عنوان پدیده ای اجتماعی برخورد کند تا مردم اعتماد خود را به شیوه مبارزه با گران فروشی از دست ندهند و در این راستا یکی از راه های مبارزه با گران فروشی، ورود سازمان های مردم نهاد مانند انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

در این بیانیه تاکید شده که در راستای حمایت از حقوق مصرف­کنندگان باید تدابیری اتخاذ شود تا تولیدکنندگان و عرضه­ کنندگان کالاها در مسیر تولید وعرضه کالا، ضمن احساس مسئولیت، از انگیزه های لازم و کافی برای ارتقای کیفیت کالاها با قیمت مناسب و نیز خدمات پس از فروش مناسب به ویژه در مورد کالاهای سرمایه ای برخوردار باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار