کارهای ناتمام دولت در آخرین روزهای فعالیت خود در گلستان باعث شده که با وجود محرومیت انتظارات مردم استان از دولت کوچک شود.

انتظارات مردم گلستان از دولت مثل خلیج گرگان آب رفت/ دستاوردهای سفر جهانگیری به گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان، بسیاری از فعالان فضای مجازی حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در انتهای زمستان 99 در گلستان را بی ارتباط با مسئله انتخابات ریاست جمهوری 1400 نمی دانند گرچه این سفر برای گلستانی ها خالی از عریضه نبود و دستاوردهایی را نیز به همراه داشت.

 

البته وقتی احتمال حضور «محمدباقر قالبیاف»، رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده در استان گلستان را نیز بررسی می کنیم می بینیم که این گمانه زنی ها تقویت نیز می شود.

 

از سویی دیگر حضور در روستاهای کارآفرین مثل عطاآباد که با حمایت های صورت گرفته توانسته روی پای خود بایستد و مشکلات و دغدغه های کمتری داشته باشد و عدم توجه به روستاهای زلزله زده «ویرو» و «قورچای» و عدم راهکار مناسب برای گلایه های مردم زلزله زده این منطقه از گرانی مصالح برای تکمیل منازل خود جنبه های سیاسی این سفر بیش از گذشته تقویت می شود.

 

گرچه معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد اما در این جلسه هم از تصمیم اساسی برای حل بحران های اقتصادی گلستان خبری نبود و همه چیز به آینده گره خورد که عنان آن در اختیار دولت آینده است و وعده هایی که شاید به این ترتیب عملی نشود.

 

در کنار پروژه های اقتصادی شاید مردم استان انتظار داشتند که معاون اول رئیس جمهور در مسیر عبوری خود در کنار یکی از مراکز عرضه روغن توقف می کرد و از دغدغه های مردمی که در صف ایستادند جویای حال آنها می شد و یا از دغدغه آنها در کمبود میزان توزیع مرغ در استان با خبر می شد.

 

حتی موضوع خشک شدن خلیج گرگان که بنا به گفته معاون اول رئیس جمهور در یک برهه زمانی هفت ساله بنا است طرح نجات آن اتفاق بیفتد آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و شاید با در پیش بدون انتخابات 1400 دولت آینده برای این برنامه تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد.

 

در این سفر هم برای بخشی از مشکلات مردم منطقه شرق استان در کمبود منابع آبی، عدم بررسی مشکلات کشاورزان گلستانی در تامین نهاده کشاورزی و دامی هم خبری نبود و گپ های تکراری و مهم مسئولان استانی هم که بارها و بارها تکرار شده بودند این بار نیز به صورت مکتوب و شفاهی عنوان شد به امید آنکه شاید کلید حل این مشکلات در دستان معاون اول رئیس جمهور  باشد.

 

*تذکر نمایندگان مجلس گلستان به جهانگیری و وزرا در خصوص محرومیت استان

این موضوعات شاید باعث شد که «رحمت الله نوروزی» نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی محرومیت استان گلستان را به وزرا و معاون اول رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی گوشزد کند.

 

آمارهای تکان دهنده از میزان اقدام به خودکشی در علی آبادکتول و افزایش طلاق چاشنی صحبت های این نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی شد و خواهان سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ کشور در گلستان برای بهبود اشتغال و کاهش این آسیب های اجتماعی شد.

 

همچنین «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خواهان تعیین و تکلیف پروژه های بزرگی مثل پتروشیمی در گلستان شد، موضوعاتی که شاید مردم استان گلستان دوست داشتند در سال پایانی کار دولت شاهد راه اندازی آن بودند ولی همه این ها نیز مثل خلیج گرگان در ورته نابودی قرار دارد.

 

*مسئولان کشور با برنامه به گلستان سفر کنند

قطعا آن چیزی که مد نظر مردم استان گلستان است و باعث دلگرمی آنها می شود حضور مقامات و راه اندازی کارناوال ها برای بازدید از پروژه ها نیست و مردم انتظار دارند مسئولان با برنامه برای حل مشکلات گلستان سفرهای کاری خود را به این استان انجام دهند.

 

متاسفانه پیش از این حضور مدیران ارشد نظام در روزهای پنجشنبه و جمعه در استان های شمالی و خوش آب و هوایی مثل گلستان این گمانه زنی ها را تقویت کرده که این مسئولان بیش از آنکه به فکر ارائه راهکار برای مشکلات مردم باشند برای تفریح و سیاحت به این استان سفر کردند.

 

با این وجود حضور معاون اول رئیس جمهور در استان دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت که بی انصافی است که به آنها اشاره نکنیم و حضور مسئولان ارشد کشور در گلستان در روز گذشته باعث آغاز برخی از پروژه ها و اقدامات در استان گلستان شد ولی با توجه به حجم محرومیت در این استان انتظارات مردم از مسئولان بیش از گذشته بالا رفته است.

 

*دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به گلستان

در روستای عطاآباد معاون اول رئیس جمهور قول آن را داد که در مسیر دغدغه های مردم این روستای کارآفرین حمایت های تسهیلاتی مورد نیاز اتفاق بیفتد آغاز عملیات اجرای زهکشی 50 هزار هکتاری در اراضی شمالی نیز از دیگر دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به گلستان بود، البته مقدمات اجرای این زهکشی پیش از این با حضور «سعید محمد»، فرمانده قرارگاه خاتم انبیا اجرا شده بود.

 

با حضور وزیر راه و شهرسازی نیز عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی نیز در گلستان با ساخت 220 واحد مسکونی در گرگان و 96 واحد مسکونی در گنبدکاووس آغاز شد که این طرح با همکاری ستاداجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) عملیاتی خواهد شد.

 

همچنین وزیر راه و شهرسازی در این مراسم عنوان کرد که سازوکارهای مناسب برای تامین منابع مالی برای اتصال راه آهن گرگان به مشهد در حال انجام است.

 

فاز نخست تعریض محور بندرترکمن به کردکوی نیز در سفر معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

 

بهره برداری از دو هزار و 500 واحد مسکونی محرومان با اعتبار 163 میلیارد تومانی از دیگر دستاوردهایی سفر معاون اول رئیس جمهور است که می توان به آن اشاره کرد.

 

همچنین در این سفر 26 هکتار گلخانه با دستور معاون اول رئیس جمهور در استان به بهره برداری رسید و بنا شد برای ایجاد تعاونی و اجرای فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان نیز از طریق بانک های عامل یک هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کند که تفاهمنامه آن در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی منعقد شد.

 

گرچه برخی از وعده های دولت به دلیل موانع محیط زیستی مثل جزیره آشوراده و منطقه آزاد اینچه برون به دلیل عدم تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف باقی مانده است ولی با این وجود مردم استان انتظار دارند که وعده هایی که مسئولان ارائه می کنند عملیاتی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار