حل مشکل کشور با کلید روحانی در دور دوم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان با تمام اختلافات سیاسی برای پیشرفت کشور قدم بردارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی صراحتا برای انتخابات 96 از روحانی حمایت کرد
به گزارش گلستان24،  آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار کرد: نوجوانی شالوده اصلی آینده انسان است که در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و پایه‌گذار جامعه خواهد بود.
 
وی با اظهار خوشحالی از اینکه این اجلاس در دهه کرامت صورت گرفته گفت: استعداد و روحیه قوی در مردم، ارزشمندی موقعیت جغرافیایی و توانایی استعداد در مردم باعث شده کشور کانون پرورش استعداد‌هایی باشد که الگویی‌ برای اسلام و دنیا شود.
 
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: بر اساس تفسیر یکی از آیات قرآن فقط علما و دانشمندان هستند که در مقابل خداوند خضوع دارند و دانش علم است که می‌تواند منشأ سعادت واقعی و ابدی انسان‌ها باشد این در حالی است که خضوع و فروتنی در ذهن بعضی از افراد به معنی ترس است اما این واژه همان حالت خشوع و فروتنی در مقابل عظمت خداوند است که نمونه کامل آن راهی است که دانشمندان و علما می‌توانند داشته‌ باشند و کسانی که دانش را به معنای واقعی داشته باشند مصداق عالم خواهند بود.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از جمله علومی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم علوم دینی، علوم پزشکی و علوم ابدال است، علم ابدال را باید از راز‌های طبیعت فهمید و علم دینی نیز خشیت‌ را در خودش جای می‌دهد زیرا خداوند خالق تمام واقعیت‌های مهم و راز‌های موجود درباره همه موجودات است و با تمام این حقایق انسان باید تسلیم خدا باشد.
 
وی افزود: شما مدیران آموزش و پرورش و معلمان بزرگوار باید دانش‌آموزان را در مسیر دانش قرار دهید تا بتوانیم پایه تحصیل و افتخار کشور را باز کنیم و نتیجه کنار هم قرار گرفتن آموزش و پرورش رسیدن به این هدف واقعی خواهد بود.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروزه معلمان نقطه کانونی آموزش و پرورش هستند و باید روحیه معلمی خود را حفظ کنند چراکه این راه همان راه واقعی انبیاء است تا قبل از برجام در اکثر رشته‌های حساس از ایران کسی پذیرفته نمی‌شد اما امروز این مسئله حل شده است
 
رفسنجانی تأکید کرد: برخی از افراد در جهل به سر می‌برند و به اسم دین وحشی‌گری‌ها و آدمخواری‌ها را انجام می‌دهند ولی اگر ما تربیتمان‌ درست باشد می‌توانیم از همه این موارد پیشگیری کنیم،  این ناشی از دور شدن از تعلیمات پیامبران است، آنها به اسم خداوند و قرآن خود را منفجر و صدها خانواده را عزادار می‌کنند و فکر می‌کنند کار خوبی را انجام داده‌اند، یکی از سران آنها که اسیر شده بود اعتراف کرد که ما بچه‌ها را از زمان کودکی طوری تربیت می‌کنیم که عاشق کارهای انتحاری باشند.
 
هاشمی رفسنجانی با تاکید براینکه در بحث علمی دنیای غرب بدهکار دنیای اسلام است به نقش دانشگاه جندی شاپور اشاره کرد و ادامه داد: جندی شاپور دانشگاهی در ایران بود که ترکیبی از بزرگانی را در خود داشت که با حکومت‌های جبارشان نمی‌ساختند و به آنجا آمده بودند، آن مرکز به بغداد منتقل و همه آثار در آنجا ترجمه شد تا اینکه در قرن چهارم بزرگ‌ترین تمدن اسلامی شکل گرفت لذا دانشی که همراه با ایمان باشد این آثار را در پی دارد و ما متاسفانه دور شده‌ایم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بچه‌های ما باید بروند و خارج درس بخوانند و بیایند و معلوم است که باید بروند تصریح کرد: به طور مثال اگر پیامبر اسلام اگر می‌دیدند که سلاح جدیدی در جایی پیدا شده کسانی را می‌فرستادند تا بروند، یاد بگیرند، بیایند و زمانی که اسلام به ایران آمد، به جندی‌شاپور آسیبی وارد نشد.
 
وی ادامه داد: این دانشگاه‌ها هستند که بعد از مدارس عقل فرزندانمان را فعال می‌کنند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت دانش به همراه ایمان می‌تواند آثار‌ خوبی داشته باشد.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تأثیرات مثبت برجام نیز ادامه داد: از کارهای بسیار ارزشمندی که در دولت یازدهم صورت گرفت رفع تحریم‌های طولانی و خطرناک بود، تا قبل از برجام در اکثر رشته‌های حساس از ایران کسی پذیرفته نمی‌شد اما امروز این مسئله حل شده است.
 
وی ادامه داد: ما باید اجازه دهیم مردممان به دانش جهانی دست پیدا کنند تا بتوانیم به هر آنچه مورد نیاز در زندگیمان است برسیم که خوشبختانه تمام این موارد پس از برجام صورت گرفته، در حال حاضر یکی از خواسته‌های سند چشم‌اندازه 20 ساله در نقطه اساسی تحقق پیدا کرده و ما از لحاظ توسعه انسانی مقام اول در 28 کشور منطقه را پیدا کردیم دو رکن مهمی که باید به آن توجه داشته‌ باشیم درون‌زایی و برون نگری است و اقتصاد مقاومتی بدون این دو رکن به نتیجه نمی‌رسد.
 
وی تأکید کرد: رکن درون‌زایی از این جهت حائز اهمیت است که ما می‌توانیم از درون خود نیازهایمان‌ را تأمین کنیم و عنصر برون‌نگری از این جهت اهمیت دارد که بدون نگاه به محیط پیرامون نمی‌توانیم ثمرات خود را منتقل کنیم بنابراین باید در تمامی جهات تعامل داشته باشیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: برای مثال دانشگاه آزاد اسلامی در 450 واحد و در 7 هزار و 500 آزمایشگاه و 3 هزار و 500 کارگاه در خدمت علم قرار گرفته آموزش و پرورش نیز این شیوه را به کار گرفته به گونه‌ای که در دورترین مناطق روستایی با وجود کمترین دانش‌آموز معلمانی‌ فداکار در حال تحصیل هستند دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان رکن درون‌زایی را محور خودش قرار داده است به گونه‌ای که بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان در جهت تولید علمی، تکنولوژی و تکنیکی شروع به کار کرده‌اند.
 
هاشمی رفسنجانی افزود: شما مدیران و معلمان دلسوز نیز باید وارد این فضا شوید و من مطمئن هستم که در دوره دوم دولت روحانی این مشکلات حل خواهد شد و تمام این مسائل در حالی است که همه اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان باید با تمام اختلافات سیاسی در جهت پیشرفت کشور قدم بردارند تا آینده نظام زیر سؤال نرود و در صورتی که پرورش در کنار آموزش قرار بگیرد ما جامعه سالمی خواهیم داشت.
 
وی گفت: شروط انقلابی طبق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید عالمانه، عاقلانه، منصفانه، قاطعانه و ... باشند و اگر ما این جملات را در مدارسمان‌ هم به عنوان الگو قرار دهیم نقش به سزایی خواهد داشت زیرا این انقلاب است که اسلام را به عظمت می‌رساند و ما باید از طریق دانش که ریشه آن در آموزش و پرورش است خاضعانه در مقابل خدا قرار بگیریم تا به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کنیم.
 
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: باید عین جملات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌گری را در قالب تابلوهایی به بچه‌ها معرفی کرد، نباید از  دین اسلام داعش دربیاید و ما باید طوری عمل کنیم بچه‌های اهل سنت و بچه‌های خودمان فکر این چیزها نیفتند.
 
 
 
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار