رئیس پلیس فتا گلستان:

ابراهیمی گفت: ۶۰ درصد متهمان فضای مجازی گلستان بیش از ۲۶ سال سن دارند.

۶۰ درصد متهمان فضای مجازی گلستان بیش از ۲۶ سال سن دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ابراهیم پارسا» صبح امروز (دوشنبه 11 اسفند) در چهل  و نهمین جلسه ستاد امور جوانان استان گلستان اظهار کرد: 32 درصد از جرائم در حوزه پلیس فتا مربوط به هتک حیثیت و مزاحمت های علیه افراد است.

 

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: برداشت های غیرمجاز و کلاهبرداری های اینترنتی نیز هر یک 25 درصد از پرونده های پلیس فتا استان را تشکیل می دهد.

 

پارسا بیان کرد: بیش از 90 درصد از پرونده ها در فضای سایبری و مجازی کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد متهمان فضای مجازی را مردم تشکیل می دهند، افزود: 60 درصد از متهمان فضای مجازی سن بیش از 26 سال دارند.

 

رئیس پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: برخی افراد به صورت ناشناس و بدون هیچ قید و بندی در فضای مجازی فعالیت می کنند و باعث هتک حیثیت و شایعه پراکنی می شوند.

 

پارسا یادآور شد: اینکه تصور کنیم با ایجاد کانال و یا یک گروه اجتماعی در قالب دلنوشته ها می توانیم مسائل خصوصی دیگر افراد جامعه را بارگزاری کنیم یک باور کاملا اشتباه است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در کنار متولیان امر فرهنگ سازی به پلیس فتا کمک کنند، افزود: با ورود دانش آموزان به شبکه شاد بیش از 94 درصد از جمعیت کشور وارد فضای مجازی شده است و گاهی به دلیل عدم نظارت و ملاحظات برخی از معلمان، دانش آموزان به سمت شبکه های غیربومی هدایت می شوند که بارها در رسانه های جمعی اعلام کردیم این مسئله یک تهدید به شمار می رود.

 

رئیس پلیس فتا گلستان یادآور شد: گاهی در دستگاه های اجرایی اسنادی که طبقه بندی دارد از طریق کاربران در فضای مجازی بارگزاری شده است و در این خصوص باید گوشزد لازم اتفاق بیفتد.

 

وی به عدم استفاده از عکس های شخصی در پروفایل ها تاکید کرد و گفت: ایموجی ها و شکلک های عاشقانه در فضای مجازی رواج پیدا کرده است و این شکلک بهانه ای برای برقراری ارتباط و جرائم علیه افراد می شود و در این خصوص مراجعاتی به پلیس فتا داشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار