مرغ بار دیگر در بازار استان گلستان کمیاب شده و مردم مجبورند در مقابل مرغ‌فروشی‌ها از ساعت‌های اولیه صبح در صف‌های طولانی بایستند.

پرواز مرغ از بازار استان گلستان / داستان تکراری صف‌های طولانی و روزهای کرونایی‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از‌ گرگان ، بازار مرغ در گلستان که در چند هفته گذشته بهبود نسبی پیدا کرده بود حالا دوباره آشفته و بی سروسامان شده است. با اینکه مسئولان بارها تأکید کردند که مردم نگران تأمین کالاهای اساسی خود برای شب عید نباشند اما هنوز عید نرسیده با کمبود اقلامی مانند روغن خوراکی، گوشت مرغ و تخم مرغ مواجه هستند.

در این بین جلسات ستاد تنظیم بازار استان هم گاهی با ریاست استاندار و بیشتر مواقع با حضور معاون اقتصادی‌اش برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد این جلسات خروجی‌ای نداشته و برای تنظیم و تثبیت بازار خاصیتی ندارد.

در حالیکه خیز موج چهارم کرونا در بسیاری از شهرها آغاز شده و نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی نیز در کمین سلامتی مردم قرار دارد، سو تدبیر مسئولان و متولیان تنظیم بازار در استان گلستان مردم به خیابان‌ها و ایستادن در صف‌های طولانی کشانده است.

ایستادن در صف برای خرید مرغ، تخم مرغ، روغن، شکر و غیره این روزها به صحنه‌ای تکراری تبدیل شده که متأسفانه برخی مسئولان به جای پذیرش ناتوانی خود را کنترل و تنظیم بازار، آن را به " بی‌فرهنگی" مردم حواله می‌دهند.

حالا اما در کنار صف‌هایی که مردم مجبورند برای تأمین کالای مورد نیازشان بایستند باید صف مرغ را هم به آن اضافه کرد این در حالی است که مختار مهاجر، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفته است که مشکلی در تولید وجود ندارد و گلستان در دی ماه با تولید 276 هزار تن گوشت مرغ رتبه نخست کشور را به دست آورد.

این روزها اما مردم در مراجعه به مرغ فروشی‌ها با کرکره‌های پایین کشیده یا قفسه‌های خالی مواجه می‌شوند و کسی هم پاسخ درستی به آنان نمی‌دهد.

مهاجر گفته هرچقدر که نیاز استان باشد تأمین خواهیم کرد و اگر تولیدکنندگانی همکاری نداشته باشند با آنان برخورد می‌شود که در همین زمینه 70 مرغداری که دان دولتی دریافت کرده بودند اما به تعهداتشان عمل نکردند به تعزیرات معرفی شدند.

از طرفی سازمان صنعت معدن و تجارت هم مدعی است که تولیدکنندگان به تعهدات خود عمل نمی کنند. وضعیت نابه سامان توزیع گوشت مرغ در استان در کنار مشکل کمبود روغن و تخم مرغ در استان به خانه ملت هم کشیده شد و غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز در این باره به وزارت صنعت، معدن و تجارت تذکر داده و تأکید کرد که این شرایط زیبنده مردم نیست و دولت باید هرچه سریع تر مشکل کمبود برخی اقلام اساسی را برطرف کند.

رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار داشت: گلستان بزرگترین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور است و حتی نیاز برخی استان‌ها از جمله تهران را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه چرا باید وضعیت توزیع گوشت مرغ در استانی با این همه ظرفیت تولید اینگونه باشد، گفت: مسئولان دولتی باید پاسخگوی مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده‌اند باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار