مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: تعداد370 فقره پرونده تخلفات بهداشتی، دارویی، درمانی و دامپزشکی در سه ماهه دوم سال جاری برای متخلفان تشکیل و در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

تشکیل370 فقره پرونده تخلف بهداشتی و دارویی در گلستان/ نظارت بر خبازی‌ها شدت گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان، حسین نجف‌زاده اظهار کرد: تعداد۳۷۰ فقره پرونده تخلفاتی از ناحیه بازرسان ویژه مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و نیز اکیپ گشت‌های مشترک استان از تاریخ یکم تیر الی ۳۱ شهریور امسال برای متخلفان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

* زیرمیزی و گرانفروشی دارو در صدر تخلفات گلستان

وی گفت: بیشترین موارد تخلفات پرونده‌های مذکور در خصوص اخذ دریافت وجه اضافی ویزیت، دریافت زیرمیزی، گرانفروشی دارو، دریافت اضافی دستمزد عمل جراحی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

عضو شورای قضائی استان گلستان گفت: متخلفان پرونده‌های مذکور علاوه بر محکومیت به مجازات‌های غیرنقدی از قبیل ضبط و معدوم کردن کالاهای غیربهداشتی، تعطیلی موسسه، تذکر کتبی، توبیخ و درج در پرونده به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت نیز محکوم شدند.

وی از همه شهروندان استان خواست در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی دارو یا سایر تخلفات بهداشتی، دارویی، درمانی و دامپزشکی موضوع را به صورت حضوری و یا با تلفن ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از تشدید نظارت بر خبازی‌ها در سراسر استان خبر داد و اعلام کرد: با توجه به افزایش گزارشات و شکایات مردمی بازدید از نانوائی‌ها را به منظور بررسی قیمت و کیفیت نان‌های پخته شده در دستور کار گشت‌های مشترک قرار دادیم.

نجف‌زاده گفت: روسای شعب تعزیرات حکومتی به همراه بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناس اداره غله و بازرس مرکزبهداشت روزانه از تعدادی واحد خبازی در راستای کیفیت بهتر نان و رعایت وزن چانه و قیمت مصوب نان و الزامات بهداشتی در قالب گشت‌های مشترک بازرسی می‌کنند.

عضو شورای قضائی استان گلستان افزود: به منظور کنترل و نظارت هرچه بیشتر بر بازار و برخورد با متخلفان اقتصادی، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان به همراه ادارات دست‌اندرکار مبارزه با تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی و در سایر بخش‌ها نیز همه روزه برگزار می‌شود.

وی گفت: با هرگونه گرانفروشی یا سایر تخلفات اقتصادی، بهداشتی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و ... برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار