نجفی نژاد گفت: درخصوص مسئله آب بخشی نگری شده است و این در حالی است که موضوع آب در صنعت و بخش کشاورزی در هم تنیده شده است.

بخشی نگری در خصوص مسئله آب اتفاق افتاده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در همایش «روز ملی آب» اظهار کرد: باید تلاش کنیم راه مناسبی برای حل بحران کم آبی پیدا کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: گلستان جزو استان هایی است که سرانه آب آن حتی از کشور کمتر است و مقدار قابل توجهی از مصرف آب از ذخایر زیرزمینی تامین می شود.

 

نجفی نژاد یادآور شد: دو میلیارد و 500 میلیون متر مکعب پتانسیل ذخایره آب های استان است که از این میزان دو میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آن را مصرف می کنیم.

 

وی افزود: بارش های ما به گونه ای است که باعث بروز سیلاب می شود و قابلیت ذخیره سازی آب برای ما سخت تر شده است و باید برای این مسئله برنامه ریزی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: امروز به مسئله آب در دنیا نگاه چند بعدی وجود دارد و در لایه های مختلف جامعه آب تاثیرگذار است،

 

نجفی نژاد تاکید کرد: باید اقداماتی را انجام دهیم که مشکلات آب کمتر شود و مسئله کم آبی موضوعی است که در سال های آینده و به شکل دائمی با آن سر و کار خواهیم داشت و باید با آن به شکل عمومی برخورد کنیم.

 

وی با بیان اینکه در خصوص مسئله آب باید رفتار و سیاست گذاری های ما تغییر پیدا کند، متذکر شد: قوانین ما قوانین بازدارنده در شرایط فعلی نیستند.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: در خصوص مسئله آب بخشی نگری شده است و این در حالی است که موضوع آب در صنعت و بخش کشاورزی در هم تنیده شده است ولی گاهی از طریق کمیته هایی این بخش ها را از هم مجزا کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار