معاون جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه 120 مرکز خرید برای گندم در نظر گرفته شده است، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، یک‌هزار و 300 تومان مصوب شده است.

تعیین 120 مرکز برای خرید تضمینی گندم در گلستان

به گزارش گلستان24؛حسین کاویانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به وضعیت تولیدات بخش کشاورزی استان در سال گذشته اظهار کرد:قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، یک‌هزار و 300  تومان مصوب شده است.

وی تصریح کرد:تولیدات بخش کشاورزی در سال 1396 بیش از 4 میلیون و 700 هزار تن به ارزش 7 هزار و 400 میلیارد تومان بود در واقع بخش کشاورزی 37 درصد از تولیدات استان را به خود اختصاص داد و 70 درصد اقتصاد استان به طور مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی وابسته است.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد:برای سال جاری پیش بینی تولید 150 هزار تن کلزا، یک میلیون و 400 هزار تن گندم و 150 هزار تن جو را داریم این آمار نشان می‎دهد که بخش عمده ای از فعالیت‎های استان در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به قیمت خرید گندم برای سال جاری گفت: گلستان در سال گذشته رتبه دوم تولید و رتبه اول عملکرد گندم را به خود اختصاص داد در حالیکه در خواست ما برای قیمت خرید گندم در سال جاری یک هزار و 460 تومان بود اما شورای اقتصاد قیمت خرید گندم را یک هزار و 300 تومان مصوب کرد.

کاویانی خاطرنشان کرد:قیمت خرید کلزا برای سال جاری نیز 2 هزار و 860 تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال پیش شاهد 7 درصد افزایش قیمت بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 362 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شد، گفت: 70 درصد این تسهیلات با نرخ 15 درصد به پایین به متقاضیان اعطا شده است.

معاون جهاد کشاوری گلستان ابراز کرد: بر اثر سرما در اواخر فروردین سال جاری 20 میلیارد تومان به باغات استان که بیشتر در مناطق جنوبی و کوهپایه‎ای بود خسارت وارد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار