رئیس سازمان صمت گلستان:

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: با توجه به وجود مشترکات فرهنگی فراوان، زمینه های مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک بین ایران و ازبکستان فراهم است.

مناسبات تجاری ایران و ازبکستان گسترش می یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حسین طلوعیان پیش از ظهر پنج شنبه در سمینار و وبینار آشنایی با بازارهای ایران و ازبکستان که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان های منتخب کشور ازبکستان برگزار شد، اظهارکرد: زمینه های مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک بین دو کشور ازبکستان و ایران فراهم است.

طلوعیان بیان کرد: نگاهی گذرا به برنامه های اقتصادی دولت ازبکستان و انطباق آن با برنامه های توسعه ای ایران، بیانگر دیدگاه های مشترک در برنامه ریزی های توسعه ای دو کشور است.

وی تأکید کرد: تحولات و تغییرات به وجود آمده در زمینه های سیاسی، اقتصادی و شرایط کرونا، توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شمالی را به یکی از اولویت های مهم تبدیل کرده است.

طلوعیان تصریح کرد: با توجه به وجود مشترکات فرهنگی فراوان، زمینه های مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک بین ایران و ازبکستان فراهم است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: در حال حاضر روابط تجاری و بازرگانی در کشور، محدود به برخی مواد و محصولات کشاورزی و شیمیایی است اما می توان با از میان برداشتن محدودیت ها مبادلات اقتصادی را بهبود بخشید.

وی افزود: تهاتر کالا، تقویت بازارچه های مرزی، تقویت تبادلات دو طرف با پول های ملی، تشکیل میزهای کشوری و کالایی و سایر موارد و اعمال تعرفه های توجیهی می تواند روزهای بهتری در فعالیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فی مابین دو کشور را فراهم آورده و طرفین را در تحقق اهداف اقتصادی کشورهای متبوع خود یاری کند.

طلوعیان گفت: می توان از اشتراکات راهبردی با تمسک و کمک از سایر همبستگی ها و مزیت های منطقه ای در تحقق اهداف توسعه در کشور استفاده کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار