استاندار گلستان گفت که سایت بازیافت زباله شرق استان در شهرستان آزادشهر با غرس نهال از گونه‌های مختلف درختان بومی به بوستان تبدیل می‌شود تا بوی نامطبوع این سایت که مردم منطقه را آزار می‌دهد، کاهش یابد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس روز جمعه در مراسم بزرگداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری و غرس نهال در سایت بازیافت زباله آزادشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرق و غرب گلستان نیاز به سایت بازیافت زباله دارد و سایت زباله آزادشهر نیز که از سال‌های گذشته فعال و موجب آزار اهالی منطقه بوده است، با اقدامات اصلاحی درحال رفع مشکلات و عوارض آن هستیم.

وی افزود: درصورتی که با اقدامات اصلاحی مانند غرس نهال و استفاده از تجهیزات مدرن برای پردازش زباله‌ها، بوی نامطبوع سایت زباله آزادشهر برطرف نشود، مکان آن جابجا خواهد شد.

حق شناس همچنین با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ کاشت درخت در گلستان، اضافه کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی این استان به گونه‌ای است که غرس نهال در همه فصول سال انجام می‌شود لذا باید این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند که زندگی و حیات آنها به اکسیژن بستگی دارد و این ماده حیاتی از درختان تامین می‌شود بدون تردید در کاشت درخت تلاش بیشتری می‌کردند.

استاندار گلستان یادآور شد که پارسال در سطح ۹۰ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و در شهرها و روستاهای استان غرس شد که امسال تلاش داریم با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و منابع طبیعی این رقم را افزایش دهیم.

همچنین مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گلستان نیز دراین مراسم گفت که سایت بازیافت زباله آزادشهر به مساحت ۴.۵ هکتار با غرس نهال از گونه‌های بومی منطقه مانند صنوبر، سرو، بلوط و افرا به بوستان تبدیل خواهد شد.

محسن سمیعی بابیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در سایت زباله آزادشهر نهال غرس شده و قرار است این تعداد به ۶ هزار اصله افزایش یابد، افزود: پس از تبدیل این مکان به پارک، حفظ و نگهداری آن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا به مکانی مناسب برای استراحت و تفریح مردم منطقه و مسافران تبدیل شود.

وی اضافه کرد: قسمت پردازش زباله این سایت نیز با استفاده از شیوه‌های نوین و دستگاه‌های مدرن که درحال نصب و راه اندازی است، ادامه خواهد داشت و مشکل بوی نامطبوع آن رفع می‌گردد.

دراین مراسم مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست گلستان، برخی معاونین استاندار و کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی حضور داشتند.

معاون وزیر جهادکشاورزی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که با راه‌اندازی پویش کاشت درخت در کشور اقدامات خوبی در این حوزه درحال شکل گیری است ضمن اینکه فرهنگ حفظ منابع طبیعی و درختکاری در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار