رئیس پلیس فتا گلستان از سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگ و رسانه خواست تا نقش مؤثرتری در فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی عمومی به کاربران، خصوصاً جوانان و نوجوانان داشته باشند.

استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ "ابراهیم پرسا" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان که با محوریت فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را تشریح کرد. 

رئیس پلیس فتا استان در این نشست که معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان و دیگر اعضاء ستاد حضور داشتند، ضمن اشاره به  افزایش ضریب نفوذ اینترنت و حضور فعال نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، خواستار فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی بیشتر به شهروندان شد. 

وی گفت: اگرچه فضای مجازی مزایای بی‌شماری دارد و بسیاری از امورات ما را تسهیل کرده، اما نداشتن سواد و دانش کافی برخی از کاربران، منجر به بروز آسیب‌هایی می‌شود که  می‌تواند کانون یک خانواده را متلاشی کرده و مسیر زندگی یک نوجوان و جوان را تغییر دهد.

این مقام انتظامی بابیان این نکته که اینترنت و فضای مجازی به دلیل فرامرزی بودن ویژگی‌هایی دارد که تابع هیچ‌گونه قانون و هنجار اخلاقی نمی‌باشد افزود : ماهیت تهدیدات در فضای مجازی ناشناخته است و  فضای مجازی به دلیل دسترسی آسان در جامعه، ابزار و فرصتی شده برای افراد سودجو که می‌تواند  به‌راحتی افکار عمومی را تحریک و مدیریت کند.

سرهنگ پرسا با اشاره به اولویت جرائم در فضای مجازی گفت: در استان گلستان، هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی ، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و کلاه‌برداری‌های اینترنتی در صدر جرائم سایبری قرار دارند که کنترل و کاهش این جرائم نیازمند تلاش و مساعدت همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌باشد. 

این مقام مسئول از آمادگی پلیس فتا استان در جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دستگاه‌های دولتی وخانواده ها و نیز جامعه هدف ادارات، خبر داد. 

رئیس پلیس فتا گلستان از اعضای ستاد خواست: تا نقش مؤثرتری در حوزه  فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی عمومی به کاربران، خصوصاً جوانان و نوجوانان داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار