مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خبرداد

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان از فعالیت ۱۴ مدرسه حوزه علمیه در استان خبرداد و گفت: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از ۲۵ بهمن آغاز شده است.

فعالیت ۱۴ مدرسه حوزه علمیه در گلستان/۱۵۰۰ طلبه مشغول تحصیل هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، نفسیه حسینی واعظ صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده و علاقمندان می تواند برای تحصیل در مقاطع سطح دو، سطح سه و تخصصی سطح چهار به صورت حضوری و یا اینترنتی ثبت نام کنند.

وی افزود: ۱۲ مدرسه سطح دو، یک موسسه آموزش عالی با سه رشته و موسسه تخصصی عالی در دو رشته در گلستان فعال هستند.

حسینی واعظ بیان کرد: هزار و ۵۰۰ طلبه خانم در حال تحصیل در سه مقطع هستند و بیش از دو هزار نفر فارغ التحصیل داریم.

وی گفت: پراکندگی حوزه های علمیه در استان شاهد بوده و در بندرترکمن (همراه با خوابگاه)، گرگان (دو مدرسه دو، و دو مدرسه سطح سه و چهار)، فاضل آباد (مدرسه سطح دو)، علی آبادکتول (دو مدرسه با ورودی سیکل و دیپلم)، آزادشهر، رامیان (مدرسه سعدیه) و غیره حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان همچنین از کلنگ زنی حوزه علمیه خواهران در کلاله در روز چهارشنبه خبرداد.

حسینی واعظ بیان کرد: ۳۵۰ نفر ظرفیت ثبت نام داریم و آزمون ورودی هم چهار تیرماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت درصد شاهد رشد ثبت‌نام‌ها بودیم، گفت: در حوزه های علمیه در سال گذشته ۳۰۰ استاد مشغول آموزش طلبه ها بوده ولی در مجموع ۶۰۰ استاد داریم.

حسینی واعظ ادامه داد: برای رسیدن به کسب زندگی اسلامی و جامعه آرمانی و تمدن سازی اسلامی به تربیت بانوان علمی و دینی محقق نیاز داریم.

به گفته وی رشته های عمومی، تفسیر علوم قرآنی، کلام، فقه و اصول، فقه خانواده و تفسیر تلفیقی از رشته های حوزه های عملیه خواهران در گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار