مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: در سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور سه کتابخانه روستایی در گمیشان، بندرترکمن و کردکوی احداث و تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است.

3 کتابخانه روستایی در گلستان آماده بهره‌برداری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، عبدالحی میرزاعلی صبح امروز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: با شیوع و همه گیری ویروس کرونا و با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا کتابخانه‌های عمومی تعطیل شده و بیشتر فعالیت‌های این کتابخانه‌ها از طریق فضای مجازی است.

وی درباره احداث کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: ساخت و احداث کتابخانه‌های عمومی بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و اداره کل کتابخانه‌های عمومی بهره‌بردار است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان با اشاره به تقارن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: امسال در این هفته اداره کل کتابخانه‌های عمومی اقدام به کتابخانه گردی و درختکاری کرده و امروز نیز در کتابخانه عمومی شهید بهشتی نهال غرس می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس نسبت به جمعیت بسیار کم است، بیان کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و وجود چهار کتابخانه عمومی در شهرستان نسبت به میانگین جمعیتی بسیار کم است که عزم مسوولان استانی و شهرستانی مرتبط را در این حوزه می‌طلبد.

آخوند میرزاعلی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان این ظرفیت را دارد تا در روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت که زمین یا مکان آن واگذار شود کتابخانه را تجهیز کرده و یک نفر از افراد آن روستا را به عنوان کتابدار جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی ابراز کرد: در جشنواره رضوی امسال 52 هزار نفر از استان گلستان شرکت کردند و گلستان رتبه چهارم در کشور را کسب کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: در حال حاضر ۶۵ کتابخانه در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۳۴ کتابخانه شهری و ۳۱ کتابخانه روستایی است و ۴۷ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها بوده که با توجه به شیوع کرونا امسال تعداد عضو کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

* کسب رتبه نخست استانی در جشنواره رضوی توسط شرکت کنندگان گنبدی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای چهار کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی با ۳ هزار و ۴۲ نفر عضو فعال و ۶۳ هزار و ۳۳ نسخه منابع است.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا و با توجه به همه گیری این ویروس فعالیت های کتابخانه‌ها در حوزه تولید محتوا، نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، شعرخوانی و مسابقه کتاب به صورت مجازی انجام می‌شود.

علیرضا مجاهدی‌راد گفت: امسال گنبدکاووس با ۵ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت‌کننده در جشنواره رضوی رتبه نخست استانی را کسب کرده و در این جشنواره ۲۲ نفر برنده شدند.

وی ادامه داد: امسال در دهه فجر با همکاری اداره ورزش و جوانان مسابقه سردار شناسی شهید سلیمانی برگزار شد که ۱۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نیم درصد واریزی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس تاکنون همکاری خوبی با این اداره داشته و از محل واریزی نیم درصد شهرداری‌ها تاکنون 120 میلیون تومان به حساب این اداره واریز شده است.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری طبقه دوم در سرای محله «بدلجه» و «سیدآباد» به عنوان کتابخانه انتخاب شده و ۲ هزار متر مربع در بلوار راهنمایی رانندگی برای احداث کتابخانه واگذار شده است.

مجاهدی‌راد گفت: از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان 87 میلیون تومان به این اداره تخصیص یافته است.

در پایان جلسه ضمن غرس نهال در محوطه کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان از برگزیدگان مسابقه سردارشناسی و جشنواره‌رضوی تجلیل شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار