مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اشاره به افتتاح کتابخانه شهرستان کلاله گفت: کار ساخت کتابخانه‌های عمومی در شهرهای کردکوی، نوده‌خاندوز، نگین‌شهر و مراوه‌تپه در حال انجام است.

 کتابخانه عمومی در ۴ شهر استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ عادله کشمیری ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهرستان کلاله اظهارداشت: مذاکراتی با وزارت فرهنگ و ارشاد شده و قرار است در شهرهایی از استان که فاقد کتابخانه عمومی هستیم عملیات احداث کتابخانه آغاز شود.

وی افزود: در ساخت این کتابخانه‌های عمومی در شهرهای استان اولویت با شهرهایی است که زمین آن اهدا شده و یا اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان داشت: در حال حاضر در شهرهای نوده‌خاندوز، مراوه‌تپه، نگین‌شهر و کردکوی کتابخانه‌های عمومی توسط اداره فرهنگ و ارشاد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهرستان کلاله با 400 مترمربع زیربنا از سال 91 آغاز به احداث شده بود که امروز با 700 میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

کشمیری گفت: شهرستان محروم مراوه تپه نیز فاقد کتابخانه عمومی بود که اکنون در حال ساخت بوده و مراحل پایانی آن در حال انجام است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. این اداره کل برای شهرهای فاقد کتابخانه، در صورت اهدای زمین؛ آماده ساخت کتابحانه است.

محمد حمیدی فرماندار کلاله هم در این مراسم گفت: کتابخانه‌ها به عنوان زیرساختی فرهنگی در دنیا مطرح هستند و با افتتاح این کتابخانه شهرستان کلاله دارای 5 کتابخانه عمومی شد؛ که 3 کتابخانه در شهر کلاله، یک کتابخانه در شهر فراغی و یک کتابخانه روستایی در دهنهقرار دارد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه بیش از 40 هزار نسخه کتاب دارد و بیش از 4 هزار و 500 نفر عضو هستند.

آخوند میرزاعلی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با افتتاح این کتابخانه در کلاله، تعداد کتابخانه های استان گلستان به 65 کتابخانه رسید. تجهیز کتابخانه شماره 2 کلاله با 5 هزار جلد کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و کشور انجام شده است.

انتهای پیام/‌

 

ارسال نظر

آخرین اخبار