رییس سازمان امور مالیاتی، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

حساب‌های بانکی چه کسانی برای مالیات بررسی می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ پارسا با بیان این‌که میزان فرار مالیاتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌های معوق را وصول کردیم و دستورالعمل مقابله با معاملات صوری نیز برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شده است.

پارسا درباره اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال آینده و اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس و فعالان فضای مجازی گفت: دسترسی خوبی به اطلاعات داریم و همکاری دستگاه‌ها با سازمان مالیاتی در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای این قانون در اختیار داریم.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۵ دستگاه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی ندارند، گفت: هر زمان اطلاعات سامانه اسکان و املاک وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار گیرد در خصوص مالیات خانه‌های خالی و منازل لوکس اقدام خواهیم کرد. وی افزود: درباره فعالان فضای مجازی نیز راهکارهای شناسایی این افراد برای اخذ مالیات روشن است و حتماً این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

پارسا گفت: تا ۲۰ اسفند همه درآمدهای مالیاتی امسال محقق شده است، با این حال در بخش ارزش افزوده ۱۲ درصد محقق نشده است و در مالیات‌های مستقیم بیش از ۱۲ درصد از مالیات‌های مصوب وصول شده است.

وی افزود: در قالب طرح جامع مالیاتی امسال ۷۰ درصد از اظهارنامه‌هایی که ارائه شده است بدون بررسی پذیرفته شده و بیشتر تمرکز ما روی پرونده‌های بزرگ بوده که این یک تحول اساسی در سیستم مالیاتی کشور است.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: زیرساخت‌های اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان آماده شده و از خرداد سال آینده اجرایی می‌شود.

منبع : خبرآنلاین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار