با شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در استان؛

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با تاکید به زدن دو ماسک در فضا‌های پر خطر مانند تجمعات و بازار‌ها، رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی و اجتماعات پایان سال برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونای انگلیسی تاکید کرد.

چرخش کرونای انگلیسی در گلستان/توصیه مسئولان به عدم برگزاری دورهمی و اجتماعات پایان سال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛  شناسایی نخستین مورد کرونای انگلیسی عصر روز گذشته توسط معاون علوم پزشکی گلستان اعلام شد .

 به گفته کارشناسان این ویروس جهش یافته از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

به گفته معاون علوم پزشکی گلستان؛  تست تشخیصی یک مراجعه کننده ۵۷  ساله، ابتلا این فرد به کرونای انگلیسی را تایید کرد که در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های شهر گرگان بستری است.

ناهید جعفری افزود : تیم های بهداشتی به شدت در حال پیگیری موارد تماس و افراد نزدیک با این بیمار هستند تا از کلیه این افراد تست گرفته شده و مورد معاینه و رهگیری قرار گیرند.

معاون علوم پزشکی گلستان تصریح کرد:  با توجه به انتشار سریع این بیماری و همه گیری بیشتر آن و شلوغی‌های خیابانی روزهای پایان سال، از عموم مردم استان درخواست میکنم که حضور حداقلی در بیرون از منزل داشته باشند و از شرکت در اجتماعات و دورهمی های غیر ضروری خودداری کنند.

جعفری تاکید کرد: از مردم می خواهیم  از برگزاری مراسم چهار شنبه سوری جدا خودداری کنند در غیر اینصورت متاسفانه شاهد همه گیری این بیماری  در ایام نوروز خواهیم بود.

زدن دو ماسک در فضا‌های پر خطر مانند تجمعات و بازار‌ها

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران هم در این باره گفت:  به نظر می‌رسد نوع انگلیسی ویروس کرونا از طریق مسافران از خارج وارد کشور شده باشد، اما واقعیت این است که ما اطلاعات زیادی در رابطه با ژنوم سویه‌هایی که در داخل کشور در حال گردش است نداریم.

علیجان تبرایی اظهار کرد: شاخصه این ویروس قدرت انتقال بالای آن است و بیان می شود که این ویروس جهش یافته می تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از کرونای معمولی دیگران را مبتلا کند.

وی ادامه داد: ممکن است شرایط و تغییرات ژنومیک در سویه‌های داخل کشور هم اتفاق افتاده باشد.

 تبرایی با بیان اینکه گفته می شود این ویروس افرادی با سنین پایین تر را نیز درگیر بیماری کرده است، تصریح کرد:  با توجه به اینکه در دوره واکسیناسیون قرار داریم بروز این بیماری نگرانی هایی به وجود آورده که با ایجاد مقاومت در افراد اثربخشی این ویروس کم می شود.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران به زدن دو ماسک در فضا‌های پر خطر مانند تجمعات و بازار‌ها تاکید کردو گفت:  برای شکستن  زنجیره انتقال ویروس کرونای انگلیسی همگان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند تا به کنترل سراسری بیماری برسیم.

گفتنی است؛ با توجه به انتشار سریع کرونای جهش یافته و همه گیری بیشتر آن و شلوغی‌های خیابانی روزهای پایان سال، مردم باید با حداقل رساندن حضور خود در بیرون از منزل و پرهیز از شرکت در اجتماعات و دورهمی ها  از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار