​جعفری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: روند افزایشی ویروس کرونا در استان گلستان نگران کننده است.

روند افزایشی کرونا در گلستان نگران کننده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز(چهارشنبه ۱۴ آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تقریباً دو ماه خوب را در استان گلستان شاهد بودیم اما متأسفانه با پایان ماه صفر و برگزاری تجمعات و جشن ها در ماه ربیع الاول، مجدداً روند ابتلا به کرونا و تعداد بیماران کرونایی در گلستان افزایشی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گلستان روند افزایشی کرونا در گلستان را نگران کننده دانست و ادامه داد: ضریب انتقال نوع  فعلی ویروس کرونا با نوع ویروس در فصل بهار متفاوت است و اگر ۱۰ نفر در یک اتاق حضور داشته باشند که یک نفر آنها آلوده باشد به محض خروج از آن مکان تمامی آن ۱۰ نفر آلوده هستند.

 

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می کنیم از برگزاری مراسمات تجمعی اعم از جشن یا عزا پرهیز کنند و در صورت لزوم مراسم را با تعداد محدود برگزار کنند.

 

جعفری تصریح کرد: ضروری است ادارات و بانک ها نیز از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و تدابیری اتخاذ کنند تا افراد به تدریج وارد محیط بانک یا اداره شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گلستان بیان کرد: بهترین توصیه به مردم آن است که هر کسی نگران سلامت خود باشد و توصیه های بهداشتی را با جدیت بیشتری انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار