مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ نفر روز در پایگاه های این جمعیت به مردم خدمات می دهند.

200 نفر روز امدادگر گنبدی در ایام نوروز خدمات می‌دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ اصغر نودهی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: طرح امدادی نوروز در دو پایگاه سه راهی «اینچه‌برون» و «ایمر» از ۲۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و در این طرح حدود ۲۰۰ نفر روز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به همه گیری و شیوع کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون تصریح کرد: امسال ۱۳۴ نفر از اعضای هلال‌احمر در طرح «شهید سلیمانی» به عنوان ناظران سلامت حضور داشته و از ۳ هزار و ۸۹ مکان بازدید کرده و به ۳ هزار و ۴۴۲ نفر خدمات و توصیه‌های بهداشتی ارائه دادند.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در حوزه طرح «آمران سلامت» خاطرنشان کرد: در این طرح ۹۶ تیم متشکل از ۲۷۷ نفر حضور داشته و ۲ هزار و ۱۲ عدد ماسک، ۱۴ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده بین ۶ هزار و ۲۰۷ نفر در حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع کردند.

وی با اشاره به کسب عناوین‌های مختلف در جشنواره‌های امسال کشوری توسط اعضای هلال احمر گفت: امسال اعضای هلال احمر شهرستان در جشنواره‌های فیلم، عکس و غیره با موضوع سردار شهید سلیمانی ، سلامت و امدادی شرکت کردند و یک دانش آموز توانست رتبه برتر کشوری و ۱۸ نفر از اعضای جوانان این جمعیت رتبه‌های خوبی کسب کردند.

نودهی با بیان اینکه امسال ۱۶۳ مورد حادثه در دو پایگاه هلال احمر شهرستان گزارش شده است، بیان کرد: ۱۶۳ مورد حادثه در دو پایگاه سه راهی «اینچه‌برون» و «ایمر» به ثبت رسیده و در این حوادث ۱۲۲ نفر مصدوم توسط اعضای هلال احمر به بیمارستان‌های گنبدکاووس منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۴۴ مورد دوره توان‌افزایی و ۱۱ مورد پاسخگویی به حوادث طبیعی توسط هلال احمر شهرستان انجام شده است.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به جذب بیش از ۲۳ هزار نفر جوان در هلال احمر شهرستان خاطرنشان کرد: امسال ۲۳ هزار و ۱۶۴نفر خانم و آقا در قالب آموزش‌های مجازی و تخصصی جذب هلال احمر شده که از این تعداد ۱۰۰ نفر در دوره‌های تخصصی امدادی و ۲۶۰ نفر آموزش مقدماتی به صورت حضوری آموزش‌دیده و ۲۲ هزارو ۸۰۴ نفر نیز کمک‌های اولیه، فوریت‌ها، حوادث، سوانح و بهداشت فردی را به صورت مجازی آموزش دیدند.

وی بیان کرد: در کاروان سلامت امسال پنج پزشک متخصص و دو پزشک عمومی در روستاهای محروم و مناطق آسیب‌دیده خدمات ارائه داده و بسته‌های معیشتی و ۱۰ میلیون دارو بین بیماران توزیع شده است.

نودهی گفت: در حال حاضر ۲۷ خانه هلال در سطح شهرستان با هدف افزایش تاب‌آوری جامعه روستایی افتتاح شده و تاکنون در قالب نذر آب یک، دو و سه ۱۲ خانه هلال در مناطق محروم سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حوادث طبیعی بیان کرد: به همت نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» دو کامیون لوازم ضروری و بهداشتی به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد ارسال شده و تاکنون با مشارکت خیرین حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار