مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در مدت سه روز اجرای طرح نذر آب سه در نیمروز هزار و ۶۲۱ بیمار سیستانی از خدمات درمانی رایگان بهره مند شدند.

۱۶۰۰ بیمار شهرستان نیمروز از خدمات رایگان پزشکی برخوردار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، فرهاد میقانی پیش از ظهر چهارشنبه با اشاره اجرای طرح نذر آب سه در نیمروز سیستان و بلوچستان اظهارکرد: تیم درمانی هلال احمر گلستان شامل هشت پزشک داوطلب متخصص در رشته های اطفال، زنان، داخلی و فوق تخصص اطفال، غدد کودکان و گوارش و یک پزشک عمومی و یک دندانپزشک در مدت سه روز به هزار و ۶۲۱ بیمار مراجعه کننده خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.

وی گفت: در این مدت یک پزشک داروساز داوطلب به همراه چهار تکنسین دارویی، ۵۰۰ قلم دارو را به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بیماران تحویل دادند.

میقانی بیان کرد: همچنین سه باب منزل مسکونی ۷۵ متری که کلنگ زنی آن در شهریور سال گذشته انجام شده بود، افتتاح و تحویل مالکان آنها شد و اطراف خانه ها دیوار کشی و مجهز به آبگرمکن و کابینت و شیرآلات شد.

وی افزود: همزمان با اجرای طرح نذر آب سه پس از بازدید خیران داوطلب از وضعیت معیشت و زندگی مردم شهرستان نیمروز، ۶ باب منزل مسکونی کلنگ زنی شد و قول ساخت آن توسط خیرین داوطلب استان گلستان داده شد.

وی گفت: از اقدامات خیرخواهانه خیران داوطلب گلستانی تهیه دو اندام مصنوعی دست و پا به ارزش ۶۵ میلیون ریال برای دو معلول بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: همچنین به همت و مشارکت خیرین داوطلب گلستانی ۱۱۰ بسته غذایی شامل با ارزش ۲۷۵ میلیون ریال و ۴۵۰ بسته بهداشتی با ارزش ۶۰۰ میلیون ریال میان خانواده های محروم نیمروز توزیع شد.

میقانی گفت: ۲۲۰ بسته نوشت افزار به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۶۰۰ کاور لوازم مدرسه به ارزش ۴۱ میلیون ۶۰۰ هزار ریال به همراه هزار پاکت شیر به مبلغ ۲۷ میلیون ریال میان دانش آموزان توزیع و ۱۵۰ عدد اسباب بازی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به کودکان روستاها اهدا شد.

وی افزود: همچنین در جریان اجرای طرح نیابت در رسیدگی به یک خانواده محروم؛ یک دستگاه تبلت توسط خیّر داوطلب گلستانی به دانش آموز دبستانی برای استفاده از طرح شاد و ادامه تحصیل به مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه برخورد با تنش آبی از طریق استقرار تانکرهای آب سیار یکی از اهداف مهم طرح نذر آب است، گفت: در این طرح به همت خیرین داوطلب در شهرستان های استان گلستان ۳۷ تانکر آب با ارزش ۳۷۰ میلیون ریال در محله ها و روستاهای مناطق نیمروز نصب شد و دو هزار و ۳۲۸ آب معدنی اهدایی در بین خانواده ها توزیع شد.

وی بیان کرد: در طول اجرای طرح به تعداد ۵۵ هزار ماسک به ارزش ۵۵۰ میلیون ری

 

ارسال نظر

آخرین اخبار