معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در استان گلستان خبر داد.

آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت از بازار گلستان

معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در استان گلستان  خبر داد.

به گزارش گلستان 24، علی اصغر اصغری، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح همزمان در سراسر استان گلستان  از تاریخ 15 بهمن ماه سالجاری لغایت 15 فروردین سال 1400 بصورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه انبارها، مراکز نگهداری کالا، بنکداران عمده فروشی و خرده فروشی ها مورد نظارت ویژه قرار خواهند گرفت.

اصغری یاد آور شد استفاده حد اکثری از ظرفیت بازرسی این سازمان به همراه دیگر دستگاه های ذیربط با لاخص ادارات تعزیرات حکومتی، اتاق های اصناف، بهداشت و درمان و ناظران افتخاری در این طرح پیگیری خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه‌ در اقدامات نظارتی، اطلاع‌رسانی گسترده برای ارتباط  با مردم از طریق تلفن و سامانه ۱۲۴ از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود.

وی در خصوص کالاهای هدف طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ نیز گفت: عرصه فعالیت و اجرای این طرح در بخش کالایی شامل نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال و ...)، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو است.

اصغری وجه دیگر بعد نظارتی این طرح را بخش خدمات عنوان کرد و افزود: بخش دیگر نظارتی این طرح عرصه فعالیت در بخش خدماتی است که شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌های بین‌شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره‌بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی خواهد بود.

وی در پایان از عموم شهروندان عزیز گلستانی تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا ، گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور ، احتکار و ... مراتب را به تلفن 124 اعلام نمایند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار