بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۱۰؛

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۱۰ و جنایت رژیم بعث عراق در بمباران حلبچه بیانیه‌ای صادر کرد.


جنایت بمباران شیمیایی مردم بی‌گناه حلبچه، هیچگاه از صفحه‌ تاریخ پاک نمی‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفاع‌پرس از گرگان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۱۰ و جنایت رژیم بعث عراق در بمباران حلبچه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بیست و پنجم اسفندماه یادآور روزی است که هواپیما‌های رژیم بعثی عراق با کمک قدرت‌های استکباری، جنایتی بزرگ را در بمباران شیمیایی شهر حلبچه مرتکب شدند. جنایتی که هیچگاه از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد. حمله وحشیانه‌ای که به دستور صدام انجام گرفت و بیش از پیش از ماهیت ددمنشانه‌ی او و حامیانش پرده برداشت و در واقع بمباران شیمیایی حلبچه یکی از جنایت‌های بشری است که در سایه سکوت کشور‌های غربی و مدعیان دموکراسی به وقوع پیوست.

همزمان با بمباران‌های موشکی و شیمیایی عراق، عملیات غرور آفرین «والفجر ۱۰» درهفته آخر اسفند ۱۳۶۶، با رمز مبارک یا رسول الله (ص) درجبهه‌های غرب و ارتفاعات مشرف به دریاچه دربندیخان موسوم به دشت زور دراستان سلیمانیه عراق انجام شد.

انتخاب منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ با پیش‌بینی تصرف اهداف تعیین شده صورت پذیرفت تا ارتش عراق را وادار کند با اعزام گسترده نیرو‌های احتیاط خود به حلبچه، زمینه را برای انهدام ماشین جنگی عراق در این منطقه آماده شود، ولی از آنجا که عراقی‌ها برای منطقه جنوب نبرد‌های گسترده‌ای را در آغاز سال ۱۳۶۷ پیش بینی کرده بودند. لذا، در این منطقه به نیرو‌های موجود اکتفا کرده و برای متوقف نمودن نیرو‌های ایرانی متوسل به حملات گسترده هوایی شدند با توجه به کم اثر بودن حملات هوایی، سرانجام منطقه را با پرتاب گسترده بمب‌های شیمیایی مورد هجوم قرار دادند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران سلحشور عملیات افتخارآفرین والفجر ۱۰، عزت روزافزون مسلمانان و ایران اسلامی و رسوایی دشمنان اسلام را از خداوند متعال خواستار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار