محسن اعتماد گفت: 538 هکتار از اراضی اینچه برون در فاز یک هیچگونه معارضی ندارد اما کمیسیون ماده 69 استانداری هنوز زمین را به ما تحویل نداده است .

تکمیل فاز یک مرکز لجستیک اینچه برون 750 میلیارد تومان اعتبار می خواهد / تعلل کمیسیون ماده 69 استانداری در واگذاری زمین به راه آهن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ محسن اعتماد مدیر عامل راه آهن شمال شرق  صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : در ایام کرونا شاهد کاهش 50 درصدی مسافرین ریلی بودیم به طوریکه امسال یعنی سال 99 حدود 355 هزار و 700 نفر از قطار استفاده کردند در حالیکه سال گذشته این رقم برابر 790 هزار نفر بود .

اعتماد افزود :  من از مرداد ماه در گلستان سر کار آمده ام و قبل از آمدن من مرز ترکمنستان بسته بود اما در همان ایام با بازشدن مرزها اقدامات خوبی صورت گرفت ، همچنین 22 میلیارد تومان پروژه در اینچه برون انجام دادیم و محوطه تخلیه بار از یک به سه رسید .

وی ادامه داد : نکته مهمی که در اینچه برون سراغ آن رفتیم بحث امنیت سرمایه گذاران و منطقه بود در این منطقه ساختمان مرزبانی را ایجاد کردیم و همچنین پیمانکار گرفتیم تا ساختمان پلیس را با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بسازد .

مدیر عامل راه آهن شمال شرق 2 اضافه کرد : اتصال خط عریض ایران به ترکمنستان یا همان ایستگاه بوژی 6 سال معطل مانده بود اما هفته گذشته به سرانجام رسید و افتتاح شد .

اعتماد خاطرنشان کرد : تکمیل فاز یک مرکز لجستیک اینچه برون 750 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که نیاز به اعتبار ملی دارد اما من از شما یک سوال دارم چطور جایی که آب ، برق و گاز ندارد ، می شود سرمایه گذاری کرد ؟

وی افزود: 538 هکتار از اراضی اینچه برون در فاز یک هیچگونه معارضی ندارد اما کمیسیون ماده 69 استانداری هنوز زمین را به ما تحویل نداده است .

اعتماد یادآور شد : در هفت ماهه گذشته 248 هزار تن صادرات داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش 105 درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه سال گذشته مرز باز بود ولی امسال در مقاطعی بسته بود .

این مقام مسئول در حوزه ریلی بیان داشت : بارگیری داخلی و خارجی در راه آهن گلستان 323 هزار تن شده که رکورد سال 97 را شکسته است .

وی افزود : تکمیل زیرساختهای اینچه برون می تواند بیش از 3 هزار اشتغالزایی را ایجاد کند .

اعتماد گفت : همه ما اعم از مدیران و رسانه ها باید ادبیات خودمان را یکی کنیم و بار و مسافر را به سمت حوزه ریلی سوق بدهیم ، باید مزایای استفاده از ریل و نقش آن در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ابعاد خوب اجتماعی و اقتصادی آن به مردم گفته شود .

ارسال نظر

آخرین اخبار