استاندار گلستان خبرداد

استاندار گلستان از نصب دکل های اکتشافی نفت در گمیشان خبرداد و گفت: سازمان محیط زیست مجوز احداث اسکله در بندرترکمن را صادر کرد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری سیما مرکز استان اظهارکرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی , گلستان جزو پنج استان امن سرمایه گذاری در کشور است.

وی ضمن تشکر از زحمات کادر درمان، افزود: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در استان نسبت به مشابه سال گذشته بسیار بهبود یافته و امروز تعداد بیماران در بیمارستان ها به ۲۲۰ بیمار سیده است در حالی که سال گذشته حداقل ۱۴۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند.

حق شناس با اشاره به وضعیت زرد و شکننده استان از نظر شیوع کرونا، بیان کرد: اگرچه از حضور مسافران در استان گلستان خوشحال می شویم اما با توجه به شرایط شیوع کرونا با هرگونه چادر زدن، اسکان مدارس و مهمانسراهای دولتی و استقرار در پارک ها مقابله خواهد شد و هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیرش را خواهند داشت.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود را با اشاره انتخابات پیش رو، گفت: به ازای هر کرسی شورای شهر در گلستان هشت نفر نام نویسی کرده اند و این میزان تقریباً مشابه روند ثبت نام در سال ۱۳۹۶ بوده است.

توزیع روزانه ۲۰۰ تن مرغ

وی اضافه کرد: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری ۲۸۵ هزار تن مرغ در گلستان تولید شده و اگرچه در اسفند ۹۹ به طور میانگین روزانه ۶۰ و ۷۰ تن مرغ در استان توزیع شده اما طی دو هفته گذشته روزانه قریب به ۲۰۰ تن مرغ در بازار استان توزیع شده که امیدواریم طی ۲۰ روز آینده صف‌های خرید مرغ به طور کامل برطرف شود.

حق شناس افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان توزیع شکر بصورت جدی انجام می‌شود تا مردم برای تهیه آن با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: برای سد نرماب به عنوان بزرگترین سد استان در سال جاری ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شد و امیدواریم این سد در بهار ۱۴۰۰ آبگیری شود. 

استاندار گلستان عنوان کرد: دکل حفاری اکتشافی نفت در گمیشان نصب شده و به زودی عملیات حفاری آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: اگر تست های ایمنی به طور کامل انجام شود در نیمه شعبان اولین مته چاه زده خواهد شد.

حق شناس گفت: همچنین طرح گردشگری جزیره آشوراده که مصوبه سفر ریاست جمهوری به گلستان بوده مورد تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و همچنین سازمان محیط زیست مجوز احداث اسکله در بندر ترکمن را صادر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار