مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه کردند که ۱۱۴ واحد پلاسما از آنان گرفته شد.

۱۱۴ واحد از پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در گلستان اهدا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سیدصادق بنی‌عقیل ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شیوع کرونا اهدای خون را با مشکل روبه رو کرده و مراجعه شهروندان نیز کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در سایه همه‌گیری کووید 19 نباید سایر بیماران نیازمند به خون را فراموش کرد، گفت: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی ثابت است و بیش از 4 هزار بیمار به صورت مستمر نیاز به خون دارند.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: در حال حاضر برای همه گروه‌های خونی کمبود داریم که این کمبود در گروه‌های خونی منفی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه سازمان انتقال خون در موضوع کرونا مانند کادردرمانی تلاش زیادی انجام داده اما متأسفانه این اقدامات کمتر دیده شده است.

بنی‌عقیل درباره مراجعه بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما اظهار داشت: تاکنون حدود 170 مراجعه کننده داشتیم که 114 واحد پلاسما اهدا کردند.

وی با اشاره به کمبودهای انتقال خون در استان گفت: متأسفانه در پایگاه‌های ثابت محدودیت داریم و فقط در چند شهر از جمله گرگان، گنبد و علی‌آبادکتول پایگاه داریم و به شدت نیازمند اتوبوس‌ هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: درباره این کمبودها با استاندار صحبت کردیم و حتی موضوع در جلسه ستاد کرونا مطرح شد و قرار بود که بخشی از منابع موردنیاز برای خرید 2 دستگاه اتوبوس که حدود 6 میلیارد تومان است از منابع استانداری و بخشی هم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اتاق بازرگانی تأمین شود.

وی گفت: در این باره نامه‌نگاری‌ها را انجام دادیم اما متأسفانه در حد همین نامه‌ها باقی مانده است. باید پیش از اینکه در نیمه دوم امسال دچار بحران شویم این اتوبوس‌ها خریداری شود تا بتوانیم به همه شهرها و 900 روستای استان خدمات رسانی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار