رئیس علوم پزشکی گلستان خبرداد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از رشد ۶۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی استان خبرداد.

رشد ۶۰درصدی بیماران کرونایی گلستان/۲کودک به نوع انگلیسی مبتلاشدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل صبح شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان اظهارکرد: در روز اول فروردین ۱۸۰ بیمار بستری داشتیم که هم اکنون به ۲۸۸ بیمار رسیده و رشد قابل توجهی یافته است.

وی افزود: از مجموع بیماران بستری در استان ۴۶ نفر در icu بستری بوده و ۱۸ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی روز گذشته در استان متاسفانه یک نفر ناشی از کرونا فوت کرده است.

فاضل بیان کرد: دو شهرستان گرگان و بندرگز در شرایط نارنجی کرونایی و دو شهرستان مراوه تپه و گمیشان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان های استان هم در وضعیت زرد هستند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه نوع غالب بیماری در کل کشور نوع انگلیسی است در استان ما هم قطعاً این اتفاق می‌افتد و تاکنون ۱۰ مورد کشف شده و پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از این تعداد بیمار با کرونای انگلیسی مثبت وجود داشته باشد.

فاضل اضافه کرد: شانس انتقال این بیماری بالا و احتمال انتقال به کودکان هم بیشتر است و از ۱۰ مورد کشف شده دو مورد مربوط به کودکان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رفت و آمدهای نوروزی و رعایت پروتکل ها طی دو هفته اخیر سبب شد که افزایش تعداد بیمارن را شاهد باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شرایط بد گذشته را تجربه نکنیم تنها توصیه این است که فاصله گذاری ها را رعایت کرده و کسانی که علائم مشکوک دارند قرنطینه شوند.

فاضل بیان کرد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۵۰ هزار تست پی سی آر و رپید تست در استان انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: اگر کسی سابقه سفر به تهران و غرب کشور را داشته سه روز خود را قرنطینه کند و با کسی رفت و آمد نداشته باشد.

وی گفت: به طور قطع پیک چهارم کرونا را در استان تجربه خواهد شد اما با رعایت پروتکل‌ها می‌توان تعداد بیماران را کنترل کرد.

فاضل ادامه داد: تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ دوز واکسن وارد استان شده و دو هزار و ۶۰۰ دوز هم امروز وارد استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن در استان تزریق شده که ۷۵ درصد آنها کادر درمان و بقیه سالمندان، بیماران خاص، زنان باردار و پارکبانان بودند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روزانه در استان هزار و ۴۰۰ مورد آزمایش کرونا انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار