رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ مورد در استان واکسن کرونا تزریق کرده اند که ۸۰ درصد این افراد از کادر درمانی هستند.

۸۰ درصد کادر درمان در گلستان واکسینه شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ مورد در استان واکسن زده شده که ۸۰ درصد این افراد از کادر درمانی هستند.

فاضل گفت: طی روز گذشته در استان متاسفانه یک نفر ناشی از کرونا فوت کرده است.

او ادامه داد: روزانه در استان یک هزار و ۴۰۰ مورد آزمایش کرونا انجام می‌شود.

فاضل گفت: در حال حاضر ۲۸۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری اند که از این تعداد ۴۶ نفر در icu بستری هستند و ۱۸ نفر نیز وصل به دستگاه اکسیژن رسان هستند.

او گفت:دو شهرستان گرگان و بندرگز در شرایط نارنجی کرونایی و دو شهرستان مراوه تپه و گمیشان در وضیت، آبی کرونایی و مابقی شهرستان‌های استان نیز در موقعیت زرد هستند.

 

عادی انگاری در بیماری کرونا موجب شیوع دوباره می‌شود


هادی حق شناس استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت: اگرچه شرایط پیک چهارم در گلستان همچون قالب استان‌ها آغاز شده استان، اما شرایط استان بهتر از دیگر استان هاست و مجموعا میزان ابتلای استان از پیک اول تا به امروز کمتر و کمتر شده است .

او ادامه داد:همراهی مردم، زحمات کادر درمان، فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، فرماندهان سپاه در طرح شهید سلیمانی و تمام دلسوزان استان موجب شد طی روز‌های آغازین شاهد سال افزایش چشمگیر ابتلا در استان نباشیم .

حق شناس گفت: اگرچه از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۰ بیمار به بیماران استان اضافه شده، اما به نسبت نوروز سال ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

او افزود: ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها توسط مردم ساده‌ترین اقدامی است که به کادر درمانی در مقابله با کرونا کمک می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار