رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی که در مواردی حتی منجر به تعطیلی و توقف تولید در استان شده است دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف است که تولیدکنندگان را تا مرز ورشکستگی هم پیش می‌برد.

 رئیس دادگستری گلستان: سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف منجر به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، دادگاه‌های استان دادخواست بانکها در این 20 پرونده برای دریافت سود اضافی و جریمه مازاد را بر خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند.

هاشمیان افزود: با صدور این آرا که همه قطعی است واحدهای تولیدی سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی که در مواردی حتی منجر به تعطیلی و توقف تولید در استان شده است دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف است که تولیدکنندگان را تا مرز ورشکستگی هم پیش می‌برد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که تسهیلات با سود بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی پرداخت می‌کنند منتظر برخورد قانونی دستگاه قضایی باشند.

وی بیان داشت: نرخ بالای تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری و توسعه واحدهای تولیدی در استان را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که هموار کردن مسیر تولید است منافات دارد.

به گفته وی پارسال مشکلات 303 واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان بررسی و برای رفع آن تلاش شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار