عضو مجمع نمایندگان گلستان خبرداد

یک عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: در بودجه امسال ۴۴۸ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۴۴۸ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گلستان ظرفیت‌های زیادی دارد که متأسفانه از آنها به‌خوبی استفاده نشده است. اقلیم گلستان در هیچ جای کشور وجود ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌های لازم در گلستان فراهم است، گفت: زمان ارزهای با قیمت پایین گذشته و دیگر دولت همانند قبل نمی‌تواند مستقیماً سرمایه‌گذاری انجام دهد و نقش پشتیبان دارد. باید شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار در استان تسهیل کنیم.

وی بابیان اینکه گلستان از نظر سرانه درآمد، جزو استان‌های آخر کشور است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم گلستان کشاورزی است و از این بخش مالیاتی دریافت نمی‌شود، درآمد دولت در استان پایین است. اگر در استان صنعت بزرگ مثل فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه و... وجود داشت، به درآمد استان کمک می‌شد و امروز در این وضعیت نبودیم.

سنگدوینی با اشاره به اینکه بهترین توتون کشور در گلستان تولید می‌شود، گفت: یکی از کارخانجات بزرگ سیگارت کشور را در قرق داریم اما در واقع چقدر از مالیات این صنعت وارد استان می‌شود؟

وی در ادامه به اکتشاف نفت و گاز در گمیشان اشاره کرد و گفت: دکل حفاری در ابتدای سال در این منطقه نصب و کارش را آغاز کرده است. با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمال رسیدن به گاز در این منطقه محتمل‌تر است. گلستان در منتهی اله خط لوله سراسری گاز قرار دارد و اگر در اینجا گاز استخراج شود، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

سنگدوینی بابیان اینکه پیگیری‌ها برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر پتروشیمی راه‌اندازی شود، اشتغال و درآمد استان متحول می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس به اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون، تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی، باعث تحول عظیمی در این منطقه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: امسال برای احداث بیمارستان جایگزین طالقانی کودکان، حدود ۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. برای بیمارستان جایگزین ۵ آذر گرگان نیز در بودجه امسال ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سنگدوینی همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس و حدود ۶ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه گلستان خبرداد و گفت: در بودجه امسال بودجه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ۱۴۰ میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه امسال برای تکمیل سد نرماب ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: امسال ۳۲ میلیارد تومان برای راه روستایی و ۶۳۲ میلیارد تومان برای آب روستایی در گلستان در نظر گرفته شد.

سنگدوینی به مشکل آب شرب در شهر گرگان اشاره کرد و افزود: با اخذ ماده ۲۳ سد شصت کلاته گرگان، عملیات اجرایی این ساخت این سد امسال با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود. برای احداث چاه و آبرسانی به شهر گرگان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

وی به روند ایجاد سیستم فاضلاب در گرگان اشاره کرد و گفت: امسال برای تأسیسات آب و فاضلاب گرگان ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سنگدوینی در مجموع بودجه در نظر گرفته در استان را مناسب دانست و از مدیران دستگاه‌ها خواست نسبت به تحقق اعتبارات تلاش مضاعف داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار