سرپرست شرکت گاز گلستان خبر داد:

سرپرست شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه تاکنون ۸۸۵ روستای گلستان گازرسانی شده‌اند و در فصول سرد سال اولویت مصرف گاز با بخش خانگی است، گفت: واحدهای صنعتی و ادارات سوخت جایگزین داشته باشند.

گازرسانی به ۸۸۵ روستای گلستان/ واحدهای صنعتی سوخت جایگزین داشته باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه خبری شرکت گاز گلستان، علی طالبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا آبانماه حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در استان دریافت شده است.

وی افزود: این میزان دریافتی مربوط به بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های  CNG است.

سرپرست شرکت گاز گلستان تصریح کرد: در همین راستا در مدت زمان اشاره شده حجم گاز دریافتی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی (دیافراگمی)، نزدیک به ۷۰۰ میلیون مترمکعب و بخش‌های نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های  CNG  استان بالغ بر ۹۵۰ میلیون متر مکعب بوده است.   

وی ادامه داد: در سال گذشته حجم دریافتی گاز استان گلستان در تمام بخش‌های مصرفی نزدیک به سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون متر مکعب بوده است که از این میزان سهم بخش خانگی، تجاری و صنعتی (دیافراگمی) افزون بر یک میلیارد و ۹۴۹  میلیون متر مکعب بود.

 طالبی با بیان اینکه اولویت مصرف گاز به ویژه در ایام سرد سال بخش خانگی است، اضافه کرد: با توجه به اطلاع رسانی‌های قبلی کلیه واحدهای صنعتی، تجاری و اداری استان باید مجهز به سوخت دوم باشند تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده کنند.

به گفته وی سیاست دولت کاهش مصرف سوخت‌های مایع و جایگزین کردن گازطبیعی به جای این سوخت‌هاست که خوشبختانه این امر به صورت مطلوبی محقق شده و در حال حاضر با تلاش  صورت گرفته‌ درسطح استان توانستیم تمامی شهرهای استان، ۸۸۵ روستا، نزدیک به سه هزار و ۵۵ واحد صنعتی و همچنین ۶۵ جایگاه CNG  را گازرسانی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار