رئیس پلیس فتا گلستان:

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: کاربران فضای مجازی باید از اطلاعات شخصی و خصوصی خود با دقت مراقبت و محافظت کنند تا این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا شامگاه جمعه در گفتگوی خبری اظهارکرد: کاربران فضای مجازی باید از اطلاعات شخصی و خصوصی خود، با دقت مراقبت و محافظت کنند تا این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی گفت: علت وقوع بسیاری از پرونده های مربوط به حوزه سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در حوزه امنیت، نگهداری و حفظ اطلاعات است.

پرسا افزود: باید از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می شوید خودداری کرده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی های رمزکننده بکاربرده شده، استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: جهت تعمیر رایانه خود به افراد قابل اعتماد و نمایندگی های مجاز مراجعه کنید و تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر درکنار رایانه خود حضور داشته باشید و اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و غیره را بر روی رایانه ذخیره نکنید.

وی تصریح کرد: اطلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده هویت شما است، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید و از بازکردن ایمیل ها، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری کنید و همچنین قبل از اینکه محتوایی را در فضای وب به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر.

پرسا توصیه کرد: در جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل کنید و بی هدف اقدام به بازکردن لینک ها و صفحات نکنید و بدانید که فضای مجازی حریم امن و خصوصی شما نبوده و افراد فرصت طلب و کلاهبردار هم از این فضا و فرصت به دست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی شما و سوء استفاده از آن هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار