تحلیلگر حوزه مدیریت استراتژیک گفت: جوانان عامل اصلی در حوزه تولید، جهش تولید و تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری بوده و کشور در بدنه دولت به جوانانی نیاز دارد که اهل سازش، مسامحه و محافظه‌کاری نباشند.

جوانان عامل اصلی در جهش تولید و تحقق شعار سال هستند/ راه حل واقعی مشکلات مردم وجود جوانان بدون سازش و مسامحه در بدنه دولت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشورها سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و نسل آینده است.

نسل جوان به عنوان یک نیروی فعال، متحرک، پرتلاش و با احساس می‌تواند نقش خوبی در پیشرفت جامعه ایفا کند.

در حال حاضر حضور جوانان در مسائل سیاسی کشور به ویژه بدنه دولت و پارلمان کمرنگ بوده و جوانان باید با ابتکارات خود در بدنه دولت حضور داشته و با عبور از مرزهای قومیتی، قبیله، مذهبی به حیث سرمایه و ذخایر فکری و ملی کشور تلاش کرده تا به صورت فراقومی، لسانی و مذهبی عمل کرده و بتوانند حمایت مردم کشور را به دست آورند.

تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ است.نقش جوانان حزب اللهی در تشکیل این دولت چیست؟

میرشاهی: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند علاج حل مشکلات کشور تشکیل دولت جوان، انقلابی و حزب‌اللهی است، به نظر می‌رسد نباید از این بیانات سوءتعبیر شود، سخن مقام معظم رهبری این نیست که یک جوان ۲۵ ساله امور دولت را دست بگیرد بلکه اشاره رهبر معظم انقلاب بیشتر به این نکته است که سن و سال مطرح نبوده و بیشتر شور و نشاط در کار و پرتلاش بودن و پیگیر بودن امورات مدنظر است.

قطعا جوانان واقعی حزب‌اللهی دوستدار و دلسوز کشور و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و به خودی خود سبب ایجاد  شور و نشاط اجتماعی شده و مطمئنا با داشتن تجربه به عنوان یک ضرورت  اصلی در مدیریت کشور در کنار شور و نشاط می‌توانند با یک تغییر انقلابی دولت جوان حزب‌اللهی را تشکیل دهند.

جوانان حزب‌اللهی باید با بصیرت خود نقشه‌های دشمنان نظام را  که به طور قطع در این مسیر برنامه‌های مهمی خواهند داشت را خنثی کنند.

مردم برای تحقق دولت جوان انقلابی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری چه وظیفه ی در انتخابات ۱۴۰۰ دارند؟

میرشاهی: مردم عزیز ایران به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای گفتمان انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل دولت جوان انقلابی که در حل مشکلات جامعه ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گام بردارند.

گفتمان انقلاب اسلامی باید پایه ملکه ذهنی مردم شده که راه حل قابل لمس و واقعی مشکلات مردم وجود جوانانی دارای روحیه جهادی و شهادت‌طلبی است که به دور از  هرگونه شهرت طلبی، سازش، مسامحه و محافظه‌کاری باشند.

مردم باید اینگونه جوانان را شناسایی کرده و با حضور و مشارکت حداکثری خود در انتخابات و رای به چنین جوانانی در تحقق این امر تلاش کنند.

شعار امسال توسط مقام معظم رهبری در تداوم شعارهای سال گذشته در حوزه تولید است، نقش جوانان در حوزه تولید و رسیدن به جهش تولید که هدف رهبر معظم انقلاب است چیست؟

میرشاهی: تاکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر حوزه تولید بیانگر این بوده که راه نجات کشور از مشکلات کنونی، تمرکز بر حوزه تولید، خودکفایی، ایستادن و تکیه بر پتانسیل و استعداد موجود کشور است.

شک نداشته باشید که در این فرایند فردی که دارای روحیه مبارزه طلبی، نشاط لازم، تعهد و تلاش جهادی نباشد قطعا  این فرایند رو به زوال و نابودی خواهد رفت.

جوانانی که دارای روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، مبارزه‌طلبی و با نشاط باشند در این امر مهم کشور نقش بسزایی خواهند داشت و به قولی جوانان ارزشمندترین فرصت و ظرفیت کشور برای رسیدن و محقق شدن بیانات رهبر معظم انقلاب بوده و موتور محرکه برای رسیدن به جهش تولید هستند.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی جوان را مهمترین و اساسی‌ترین ظرفیت کشور برای تحقق آرمان‌های تمدن نوین اسلامی معرفی کرده و با دوراندیشی بسیار جالب از جوانان می‌خواهند که با ورود به عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی کشور و قبول مسوولیت در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفای نقش کنند. به تعبیر دیگر جوانان عامل اصلی در حوزه تولید، جهش تولید و رسیدن به شعار سال هستند.

* جوانان با تلاش خود در فرایند پشتیبانی از تولید فعال خواهند بود/ نیروی جوان سازنده و دارای ایده خلاق در کنار حمایت مسوولان سبب رونق و جهش تولید شوند

جوانان در پشتیبانی از تولید و مسوولان برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان جوان هر یک چه وظایفی دارند؟

میرشاهی: پشتیبانی کردن از جوانان در بروز ایده‌های نو در تولید تاثیرگذار بوده و در همین راستا جوانان با تلاش خود در فرایند پشتیبانی از تولید فعال خواهند بود.

این ارتباط دو سویه منجر به رونق تولید شده و به بیان دیگر پشتیبانی کردن از ایده‌های جوانان سبب رونق تولید می‌شود. یک جوان پرانرژی با ایده‌های خلاقانه و کاربردی نیاز به پشتیبانی و حمایت داشته و بر همین اساس مسوولان باید مطابق منویات رهبر معظم انقلاب که در شعار سال در زمان تحویل سال جدید تاکید داشتند دو عامل اصلی پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از تولید را سرلوحه کار خود قرار داده تا نیروی جوان سازنده و دارای ایده خلاق در کنار حمایت مسوولان سبب رونق و جهش تولید شوند.

راهکار علمی و عملی جنابعالی در این خصوص چیست؟

میرشاهی: اگر در شرایط کنونی واقع‌گرا باشیم متوجه می شویم که یک جوان تحصیل‌کرده، پرانرژی و پرنشاط  بخواهد کسب و کاری را در حوزه تبحر خود در ابعاد متوسط یا کوچک راه‌اندازی کند با هزاران چالش و بروکراسی‌های اداری مواجه می شود که این ایراد و پروسه اداری مانعی برای آنها بوده و در این راستا باید مسوولان با حمایت حداکثری خود از یک جوان دارای ایده کاربردی داشته و از انرژی و تخصص آنها استفاده کنند.

از طرف دیگر جوانان نیز نباید در این مسیر از تلاش و کوشش دست برداشته و خدای ناکرده سستی و کرختی در آنها به وجود آید.

یک جوان انقلابی نقاط قوت و ضعف موجود در مسائلی که بارها مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند شناسایی کرده و با واکاوی فرصت‌ها و تهدیدها و مطالبه‌گری درست و به موقع با درایت لازم در زمان خود حتی آتش به اختیار عمل کند. (البته آتش به اختیاری که بابصیرت، بینش و آگاهی باشد.)

* عامل اصلی در فرایند تولید در کشور، نظام و بروکراسی غلط و فرسوده بسیاری از ادارات است

موانع اصلی تولید در شرایط کنونی را چه می‌دانید و پیشنهادات و راهکارهای رفع این موانع را بیان کنید؟

میرشاهی: عامل اصلی در فرایند تولید در کشور، نظام و بروکراسی غلط و فرسوده بسیاری از ادارات است، در کنار این عامل، نوسانات ارزی و ریالی، عدم ثبات بازار، عدم نظارت دقیق و مستمر و در مجموع عدم اقتدار و بودن یک سیستم یکپارچه، راست آزمایی و نظارت در بسیاری از فرایندهای تولیدی سبب بروز اختلال در نظام تولید شده است.

به عنوان یک فعال اقتصادی که سال‌ها در حوزه مدیریت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مشغول فعالیت هستم، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره داشتند کشور از ظرفیت تولید بسیار بالایی برخوردار بوده و لازمه تکمیل این ظرفیت و رسیدن به افزایش و جهش تولید داشتن همت والا و انرژی مضاعف بوده که ان‌شاءلله با حمایت از نیروی جوان انقلابی و حمایت واقعی از تولید به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی و جلوگیری از رانت بتوانیم در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رسیدن به خودکفایی و استقلال کامل کشور گام برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار