مدیرعامل ستاد دیه گلستان عنوان کرد:

وسکویی با بیان اینکه 160 زندانی غیر عمد در زندان های گلستان هستند، گفت: این زندانیان با مبلغی حدود 10 میلیارد تومان می توانند آزاد شوند.

زندانیان غیرعمد در ماه رمضان چشم انتظار دستان کریمانه خیران

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمید وسکویی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: از زمان ایجاد نمایندگی ستاد دیه در گلستان 2700 نفر زندانی آزاد شدند که همه افراد از نیازمندان جامعه بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 270 زندانی جرایم غیرعمد از طریق ستاد دیه آزاد شدند، خاطرنشان کرد: میزان مجموع بدهی افراد آزاد شده در سال گذشته 100میلیارد بدهی بود که 65 میلیارد تومان از طریق خیران و شورای حل اختلاف پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه شاکیان مالی بزرگ ترین جامعه خیران ستاد دیه را تشکیل می دهند، افزود: امسال 160 نفر زندانی غیر عمد داریم که 26 زندانی در خصوص مهریه هستند اما خیران نمی توانند در خصوص مهریه اقدامی داشته باشند.

وسکویی تصریح کرد: زندانیان سال جاری با 10 میلیارد تومان آزاد می شوند و انتظار داریم مانند سال گذشته که نهادهای بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه و بسیج به آزادسازی زندانیان کمک کنند.

وی، ادامه داد: شاید آزادسازی یک زندانی بری برخی از افراد سخت باشد اما اگر هر گلستانی 10 هزار تومان کمک کند می توانیم شاهد این باشیم دیگر زندانی غیرعمدی در زندان ها حضور نخواهد داشت.

مدیرعامل ستاد دیه گلستان با بیان اینکه 20 نفر از زندانیان غیر عمد را بانوان تشکیل می دهند، ابراز کرد: مبلغ زندانیان از 30 میلیون تا 3 میلیارد بدهکار مالی غیرعمد داریم که حوزه حل اختلاف زندان تلاش های بسیاری را انجام می دهد تا این مبالغ را به حداقل برساند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار