مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:

نصیری گفت: کاهش آب سدها ظرفیت ۴ هزار مگاواتی نیروگاه های آبی گلستان را از دسترس خارج کرد.

کاهش آب سدها ظرفیت ۴ هزار مگاواتی نیروگاه های آبی گلستان را از دسترس خارج کرد/ دو روستا در گلستان با انرژی خورشیدی برقدار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی اکبر نصیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سال خشکی را شاهد هستیم و براساس گزارش های کارشناسان بالغ بر 35 تا 40 درصد سطح آب های زیر زمینی و سطحی کاهش یافته و این مهم باعث افزایش میزان مصرف انرژی در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان ادامه داد: با کاهش بارندگی آب پشت سدهای استان گلستان کاهش یافته و این مهم باعث شده که نتوانیم از ظرفیت نزدیک به چهار هزار مگاوات نیروگاه آبی استان استفاده کنیم.

 

نصیری خاطرنشان کرد: هر ساله رشد سالیانه نیز در بخش مصرف برق در استان گلستان شاهد هستیم که به واسطه توسعه در بخش تولید و صنایع است و همه این ها دست به دست هم می دهد که در سال جدید برای عبور از پیک تابستان صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: به این منظور در هفتم اردیبهشت مانوری در سراسر کشور و استان گلستان در تمام دستگاه های صنعت آب و برق اجرا شد و در این مانور 50 درصد از ظرفیت های مصرفی خود را کاهش دادیم و در 15 اردیبهشت نیز مانوری در سطح  دستگاه های اجرایی انجام می شود و با استاندار گلستان نامه نگاری در این راستا انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان بابیان اینکه صرفه جویی در مصرف برق را از اردیبهشت با دستگاه صنعت آب و برق و دستگاه های اجرایی آغاز کردیم، گفت: با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت صنایع، به کارگیری از مولدهای خودگردان که در اختیار صنایع و دستگاه های اجرایی قرار داده شده و همراهی مشترکین تجاری و کشاورزی امیدواریم در فصل تابستان به سمت خاموشی مشترکان خانگی نمی رویم.

 

نصیری یادآور شد: در استان گلستان دو روستا را به صورت با استفاده از انررزی خورشیدی برق دار شدند و در آینده، نزدیک به 400 پنل خورشیدی را به عشایر برای تامین برق تحویل می دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار