حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: امکان سنجی برای تولید برق با بهره گیری از انرژی پاک در ۱۵ بقعه متبرکه گلستان انجام شده است.

بهره گیری از انرژی پاک در ۱۵ بقعه متبرکه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام«روح الله سلیمانی فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بر اساس اسناد بالادستی به بهره گیری از انرژی پاک تاکید شده است و در تلاش هستیم که در گلستان از این میزیت نسبی استفاده کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان تنوع آب و هوایی وجود دارد و در مناطق شمالی استان می توان از مزیت های نسبی به منظور تولید انرژی برق استفاده شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: چند ماهی است که در این راستا امکان سنجی و مطالعاتی انجام شده و برای بهره گیری از انرژی پاک  15 بقعه متبرکه استان گلستان از نظر فنی حائز صلاحیت شدند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر با بهره گیری از انرژی خورشیدی در بقعه ملاعلی دانشمند داشلی برون یک نیروگاه 20 کیلو واتی کوچک مقیاس راه اندازی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: هدف دیگر ما بهره گیری از انرژی های پاک این است که منابع پایدار برای بقاع متبرکه استان ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: با وجود آنکه در برخی از نقاط استان مزیت نسبی برای بهره گیری از انرژی بادی به منظور تولید برق وجود دارد تاکنون هیچگونه مطالعات و چشم اندازی از سوی هواشناسی و دستگاه مرتبط در این خصوص انجام نشده و در تلاش هستیم در این مسیر گام برداریم.

 

وی گفت: در شرق استان کانال های بادی وجود دارد که می توان در این مناطق از توربین بادی به منظور تولید برق استفاده کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: تسهیلاتی به عنوان قرض الحسنه برای اجرای این طرح ها ارائه می شود و دولت تقبل کرده که برای 20 سال این انرژی های تولیدی را خرید تضمینی کند و  مشاوران نیز بیان کردند که در مدت سه سال برگشت سرمایه از اجرای این طرح ها اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: منابع حاصل از این طرح ها برای پشتیبانی از اماکن مذهبی و برنامه های فرهنگی و رفع محرومیت می تواند استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار