معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: شرایط و بستر ایجاد نخستین «شهرک سلامت» در گلستان در شهرستان گنبدکاووس فراهم است.

احداث نخستین شهرک سلامت استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، ابراهیم کریمی ظهر امروز در جلسه پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در سفر معاون اول ریاست جمهور به استان گلستان توافقنامه‌ای بین استاندار و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شده که در یکی از بندهای آن راه‌اندازی هتل بیمارستان و یا شهرک سلامت مورد تاکید جدی دو طرف بود.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست قرار شد سرمایه‌گذاری در این حوزه از طریق صندوق بازنشستگی انجام شود ولی با توجه به اینکه فعالیت‌های زیادی بر دوش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده بود قرار شد از ظرفیت‌های خود استان استفاده و حمایت‌های تسهیلاتی و مالی از حوزه وزارت تعاون انجام شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: طرح اجرای «شهرک سلامت» گنبدکاووس در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین کارگروه اشتغال استان مطرح و مورد تایید و تاکید جدی شد.

وی ادامه داد: این طرح با اولویت هتل بیمارستان و مرکز اقامتی در حوزه سلامت و در کنار آن مباحث گردشگری مورد توجه بوده و انتظار داریم مدیران استانی و شهرستانی در این حوزه سرمایه‌گذار بخش خصوصی را همراهی کنند.

* شهرک سلامت گنبدکاووس با سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود

مدیر طرح سرمایه‌گذاری شهرک «سلامت قابوس» در این جلسه اظهار کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم یک‌هزار و ۵۰۰ و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۳ هزار نفر در ابتدای شهرستان گنبدکاووس اول جاده آزادشهر به مساحت کلی ۱۱ هکتار راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه با هدف تجمیع خدمات درمانی و ارائه مطلوب این خدمات به بیماران، توسعه گردشگری سلامت، ارزآوری و کمک به برنامه توسعه کلان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره اجرا می‌شود.

عباسعلی قزل‌سفلو گفت: ایجاد پارک و فضای سبز، پارکینیک برای تمام خدمات گیرنده‌ها، آب درمانی یا استخر مختص بانوان و آقایان، دو بیمارستان فوق‌تخصصی بر حسب نیاز شهرستان مانند بیمارستان فوق‌تخصص قلب، ایجاد ساختمان پزشکان برای ۱۲۰ پزشک، کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی، پاراکلینیک و پلی‌کلینیک، فضای تجاری برای ارائه خدمات سلامت و غیره از جمله بخش‌های مهم این شهرک خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت صدور اخذ مجوز از دستگاه‌های مرتبط سرمایه‌گذار از مشهد مقدس آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار