مدیرعامل بیمه سلامت استان گلستان از اجرای مشوق‌های بیمه‌ای سلامت به صورت پایلوت در این استان خبر داد.

گلستان پایلوت اجرای مشوق‌های بیمه‌ای شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، مهرداد کمانگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به منظور تشریح جزئیات اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای در استان گلستان اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در استان‌های گلستان و زنجان با رویکرد ارتقاء سلامت و گسترش خدمات اجرا می‌شود.

وی از مهمترین مولفه‌های طرح مشوق‌های بیمه‌ای سلامت را تاکید بر اصل پیشگیری و کنترل بیماری برشمرد و تصریح کرد: بیماری‌های پرفشاری، دیابت، چاقی و افزایش چربی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که به منظور کنترل آن طرح مشوق‌های بیمه‌ای در استان به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل بیمه سلامت استان گلستان افزود: هدف از اجرای طرح در حقیقت پیگیری سیاست‌های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفت.

کمانگری با اشاره به اینکه بیماری‌های قلب و عروق نخستین عامل مرگ و میر است، گفت: ‌در قالب مشوق‌های بیمه‌ای تلاش می‌شود که بیمه‌شدگان را ترغیب کنیم که وضعیت سلامت خود را از طریق سامانه ناب به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

وی بیان کرد: ‌سامانه ناب به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد برای اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای انتخاب شده است، بیمه شدگان از سه درگاه می‌توانند وارد طرح شوند، سامانه‌ای که روی وب سایت مراکز بهداشت وجود دارد، از طریق رسانه و فضای مجازی به مردم و بیمه شدگان سلامت اعلام می‌شود و یا افراد با مراجعه به اپلیکیشن تحت وب نسبت به ثبت‌نام و خوداظهاری اقدام کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: بیمه‌شدگان سلامت همچنین از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند مراحل ثبت‌نام را انجام دهند و وارد طرح شوند.

کمانگری ابراز کرد: جدولی برای مراجعات ترسیم شده که هر شاخصه دارای امتیازاتی است، پس از آنکه افراد وارد چرخه مراقبت قرار گرفتند و پزشک نتیجه مداخلات را روی سامانه قرار داد و نتیجه نشان دهد که افراد مراقبت‌های لازم را به خوبی انجام داده و فشارخون، دیابت و ... کاهش پیدا کرده است امتیازی به آنها تعلق می‌گیرد و در پایان سال آنها از مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

به گفته مدیرعامل بیمه سلامت استان گلستان؛ بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی همچنین بیمه ایرانیان می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی در خصوص تنوع مشوق‌های بیمه‌ای گفت: مشوق‌های بیمه‌ای نظیر اهدای دستگاه فشارسنج، دستگاه سنجش خون و تخفیف حق بیمه و سرانه سالانه افراد است.

مدیرعامل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: به زودی اجرای این طرح با حضور وزیر و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به صورت ویدئو کنفرانس در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

کمانگری از رسانه‌ها به عنوان سفیران سلامت یاد کرد و افزود: این انتظار از خبرنگاران وجود دارد که به خوبی اهداف این طرح را به اطلاع عموم برسانند تا در سایه آگاهی عمومی نتایج خوبی محقق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار