مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد :

۱۷۸۶ مددجوی تحت حمایت کمیته امـداد استـان گلستان در سال ۹۹ با دریافت کمک هـزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند .


پرداخت ۱۴۵ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به جوانان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تاکید بر ضرورت رفع موانع ازدواج جوانان گفت :این نهاد در سال ۱۳۹۹ چهارده میلیارد و پانصد میلیون تومان کمک هزینه ازدواج نوعروسان ، هدیه داماد ،کمک هزینه ازدواج مجدد بانوان را به ۱۷۸۶مددجوی تحت حمایت اعطاء کرد .

وی افزود :همه زوج های جوان تحت حمایت از خدمات آموزش مهارتهای زندگی ،مشاوره با هدف ازدواج آگاهانه و پایدار و پیشگیری از آسیب های اجتماعی قبل و بعد از ازدواج بهره مند می گردند .

بابایی با توجه به تبعات زیان بار و آسیب های روحی و روانی ،جسمی ،اعتقادی و اجتماعی در تاخیر در امر ازدواج نسل جوان خاطر نشان کرد : کمک به تشکیل خانواده و صیانت از آن و ترویج سنت های حسنه اسلامی یکی از مهمترین راهبردهای کمیته امداد امام (ره) است .

وی با توجه به مشکلات مادی و اقتصادی جوانان در راستای تشکیل خانواده تصریح کرد: در سال ۹۹ با هم افزایی ، کمک های مردمی و مشارکت سایر دستگاه ها (بنیاد مستضعفان ،اتاق بازرگانی ،بانک سپه ،مراکز نیکوکاری و آبشار عاطفه ها) خدمات بیشتری بصورت نقد و کالای جهیزیه ، تقدیم خانواده ها گردید و امیدواریم در سال جاری هم خیرین و نیکوکاران در این امر خداپسندانه مشارکت جدی داشته باشند .

بابایی افزود: تجربه نشان داده است که مسیر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با ازدواج بهتر میسر شده و ازدواج مجدد ، باعث افزایش سلامت جسمی و روانی آنها خواهد شد .

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به ازدواج مجدد ۱۷۰ زن سرپرست خانوار در سال ۹۹ گفت : یکی از مشکلات اصلی، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار به دلیل باورهای اجتماعی و فرهنگی وبرخی نیز به خاطر عدم تمایل به جدایی از فرزندانشان است که در این زمینه کمتر تمایل به ازدواج داشته‌اند ، اما با انجام فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای توسط این نهاد در سال‌های اخیرو همچنین ارائه بسته های تشویقی نظیر اعطای تسهیلات اشتغالزائی برای همسران و فرزندان آنها ، نتایج بسیار خوبی حاصل ‌شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار