مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در صورت ادامه شیوع کرونا و تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی ۵۰ هزار نفر دانش آموز گلستانی نیاز به تبلت دارند.

۵۰ هزار دانش آموز گلستانی نیاز به تبلت دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، احسان گوهری‌راد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول و سایر مقاطع برای سال تحصیلی جدید از طریق سامانه و به صورت غیرحضوری بوده و تنها خانواده‌هایی که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری فرزندان خود را برای سال جدید تحصیلی ثبت‌نام کنند.

وی زمان شروع ثبت‌نام را از خردادماه امسال اعلام کرد و گفت: زمان شروع ثبت‌نام از اول خردادماه بوده اما باید دید دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به چه شکل خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به شروع امتحانات پایه دوازدهم از ۲۴ اردیبهشت ماه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایه دوازدهم نهایی و پایه نهم تقریبا نیمه نهایی بوده شروع امتحانات این دو پایه حضوری است و تمام امتحانات از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می شود البته قبل از شروع امتحانات مصوبه لازم براساس وضعیت استان گلستان از طریق ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا اخذ می‌شود.

وی درباره ثبت‌نام و توزیع کتب درسی دانش آموزان بیان کرد: از ۲۲ فروردین ماه ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتب درسی در سامانه آغاز شده و به محض اتمام ثبت‌نام این کتب بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

گوهری‌راد از تهیه ۳ هزار تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان نیازمند استان خبر داد و افزود: تاکنون با همکاری نهاده‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند سپاه، هلال احمر، خیرین، مرکز آمار ایران و غیره تعداد ۳ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده و اگر روند آموزش با توجه به شیوع کرونا به صورت فضای مجازی ادامه یابد، ۵۰ هزار دانش آموز گلستانی نیاز به تبلت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰ هزار دانش آموز در گلستان مشغول تحصیل بوده که از این تعداد بیش از ۷۰ درصد در شبکه شاد فعال هستند که در سال گذشته این رقم حدود ۵۳ درصد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه ۱۷۵ کلاس درس در استان آماده بهره‌برداری است، گفت: امسال با توجه به تعطیلی مدارس در شرایط شیوع کرونا اداره کل نوسازی استان تعداد ۱۷۵ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داده و تعداد دیگری از این کلاس‌ها در مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف امسال آموزش و پرورش استان تکمیل و بهسازی تمام سرویس‌های بهداشتی مدارس استان بوده و اگر مدرسه دارای سرویس بهداشتی نباشد برای آن مدارس احداث می‌شود.

گوهری‌راد ملاک انتخاب معلمان نمونه امسال را بر اساس فعالبت‌های ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و عدم حضور فیزیکی معلمان در مدارس ملاک انتخاب معلمان نمونه براساس زیست بوم جدید و کارهای ویژه آنها در راستای آموزش در فضای مجازی بود که بر این اساس برخی استان‌ها در انتخاب معلم نمونه کشوری و برخی شهرستان‌ها در انتخاب معلم نمونه استانی حضور نداشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ۱۵ نفر معلم نمونه استانی هشت نفر از شهرستان گنبدکاووس بوده و از ۱۴ نفر معلم نمونه کشوری که برخی استان‌ها حضور نداشتند یک نفر از شهرستان گنبدکاووس از استان گلستان انتخاب شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار