استاد حوزه و دانشگاه:

عباسی به حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان شبانه روز قرآن می خوانیم ولی باید بیندیشیم که مصداق دفاع از مظلوم که در قرآن مجید می خوانیم کدام کشور است.

دفاع از فلسطین مصداق کلام الله است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مصیب عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: روز قدس یادگار حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) است که روز امید بخشی برای جامعه فلسطینیان شد تا بتوانند حق ملی و تمدنی خود را که غاصبانه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته بازستانند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ریشه های پیدایش رژیم جعلی اسرائیلی به انتهای قرن نوزدهم بر می گردد که آژانس بین المللی یهود در صدد بود که دولت یهودی در جایی از دنیا تاسیس کنند تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی حکومت عثمانی بستر این کار فراهم شد چرا که کل منطقه ای که تحت تصرف امپراطوری عثمانی قرار داشت در اختیار کشورهای اروپایی قرار می گیرد و براساس مصوبه سازمان ملل انگلیس مسئولیت قیومت سرزمین شام و فلسطین را برعهده می گیرد.

عباسی بیان کرد: از سال 1918 میلادی شاهد روندی در منطقه بودیم و اسرائیل ماموریت پیدا می کند در مدت پنج سال این وضعیت را سرو سامان دهد و  بتواند دولتی برای فلسطین و فلسطینیان فراهم کنند ولی در ادامه کار به سمت صهیونیست رفت و در سال 1918 به مدت 30 سال تلاش کردند که یهودی های دیگر کشورها را به کشور فلسطین دعوت کنند و در سال 1348 آن سیاست استعماری خود را برای تشکیل دولت یهود عنوان کرد.

وی ابراز داشت: سیاست مقابله با دولت صهیونیستی از سال 1918 در فلسطین وجود داشت ولی سال 1348 و با تشکیل دولت صهیونیستی جبهه عربی از خارج از خاک فلسطین با این رژیم مبارزه کرد ولی نتوانستند آن انتظاری که می رفت را محقق کنند و جنگ هایی 1967 تا 1973 با شکست هایی جبهه عربی همراه بود که فرصت را برای قدرت گیری و اشغالگری رژیم صهیونیستی به وجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: در درون خاک فلسطین جبهه مقاومت از سرزمین، حیثیت و دین خود دفاع کردند و این دفاع همچنان ادامه دارد و با پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس گروه های نوظهور تحت عنوان «حماس» و «جهاد اسلامی» این راهبرد مقاومت ادامه دارد و شتابی نیز در جبهه های مقاومت ایجاد شد و دولت خودگردان فلسطین نیز به وجود آمد.

عباسی بیان کرد: پس از نبرد 22 روزه و 33 روزه جنوب لبنان  اکنون مقاومت قوی تر از گذشته در درون خاک فلسطین وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران نیزدر دفاع از مظلوم اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: جبهه غرب و کشورهای اسلامی منطقه همسو با صهیونیست ها وارد معامله قرن شدند ولی جبهه مقاومت تلاش می کند که آن حق مسلم خود را  بدست بیاورند.

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: جدال سخت ظالم و مظلوم در این تکه از خاک دنیا را شاهد هستیم و تاسف می خوردیم که در دنیایی که ارتباطات و اطلاعات وسیع وجود دارد چرا کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر از جبهه ظالم حمایت می کنند و مردم مظلوم فلسطین را نادیده می گیرند.

عباسی تصریح کرد: شواهد نیز نشان می دهد در درون اسرائیل شاهد ماجرای اعتراضی و اجتماعی هستیم و در دو سه سال اخیر اسرائیل نتوانستند مجلس با دوام و یک دولت با ثبات داشته باشند و هر چند ماه یک بار شاهد انحلال مجلس اسرائیل هستیم و این تحولات نشان می دهد که در معامله قرن اهداف رژیم صهیونیستی محقق نمی شود.

وی افزود: امیدهای اسرائیل و صهیونیست ها پس از این روند طولانی نزدیک به یک قرن محقق نشده و آروزی تسلط از نیل تا فراط را باید دیگر فراموش کنند و باید مراقب خود باشند که از درون جنبشی علیه تفکر سلطه گری صهیونیستی به وجود نیاید.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در ماه مبارک رمضان مسلمانان شبانه روز قرآن تلاوت می کنند و باید بیندیشم که امروز مصداق کلام الله در قرآن کریم کدام کشور است و آیا وقت آن نرسیده است بازنگری در نحوه موضع گیری فلسطین صورت بگیرد و از منافع فردی و ملی و اقتصادی به سمت رویکرد قرآنی حرکت کنیم و کلام خدا را بالاتر از کلام خود بدانیم.

عباسی بیان کرد: باید صدای فریاد زنان و مردان و کودکان فلسطینی را درک کنیم و بدانیم آن فردی که در نوار غزه به سختی زندگی می کند و به آسانی کشته می شود یک مسلمانان است و اگر کشورهای اسلامی مثل ایران از فلسطین حمایت می کردند مشکل فلسطین حل می شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار