اهتزاز پرچم فلسطین در شهرها همزمان با روز قدس، واژگونی اتوبوس حامل معدن‌چیان در مینودشت ،تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون در مجمع تشخیص مصلحت نظام و افزایش زباله عفونی در دوران پساکرونا از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون و مرور رویدادهای هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس، پرچم فلسطین دربرخی شهرهای استان گلستان از جمله در میدان مرکزی شهر گرگان‌ و بوستان الغدیر گنبدکاووس برافراشته شد.

در مراسم‌ روز قدس امسال که به علت شرایط کرونایی به صورت محدود و تنها با برافراشته شدن پرچم فلسطین و نیز آتش زدن پرچم آمریکا و اسراییل برگزار شد، استاندار گلستان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل استان و مسوولان شهرستانی حضور داشتند.

**

مینی‌بوس کارگران معدن زغال سنگ تخت مینودشت در شرق گلستان عصر پنجشنبه هنگام برگشت به این شهر واژگون و ۱۶ نفر سرنشین آن مصدوم شدند که جراحات همه آنان سطحی است.

**

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان بابیان اینکه ۳۹ درصد مشترکان این شرکت در ۲ گروه پُر و بد مصرف قرار دارند و ماهانه بیش از ۱۵ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، تصریح کرد: این دو گروه به تنهایی ۶۴ درصد آب شرب استان را مصرف می‌کنند.

بهزاد هرمزی اظهار داشت که مطابق شاخص وزارت نیرو و نیز الگوی مصرف آب، هم اکنون ۱۲ درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب گلستان بین صفر تا پنج مترمکعب (کم مصرف)، ۴۹ درصد بین پنج تا ۱۵ مترمکعب (خوش مصرف)، ۳۶ درصد بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب (پرمصرف) و ۳ درصد بیش از ۳۰ مترمکعب (بدمصرف) آب مصرف می‌کنند.

وی بابیان اینکه گلستان ۳۵ هزار حلقه چاه آب دارد که ۱۳ هزار حلقه آن غیرمجاز است، گفت: از مجموع چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان، تنها ۶۰۰ حلقه آن جهت تامین آب شرب مردم گلستان و بقیه در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

**

لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون، مصوبه سفر سال ۹۳ هیات دولت به گلستان که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شده بود و به مجمع تشخیص مصحلت نظام ارجاع شده بود به تایید نهایی این نهاد رسید.

**

بنی‌عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت که مردم نوعدوست این استان در شب‌های قدر (۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان) امسال هزار واحد خون برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

**

مردم گلستان همزمان باشب های نوزدهم، بیست و یکم  و بیست سوم ماه مبارک رمضان در فضای معنوی و حزن‌آلود و زیر سایه بیماری کرونا، ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و سردادن ندای "الغوث الغوث" ، شب های سه گانه قدر را احیا داشتند.

**

هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: خانواده مقتولی که ۹ سال قبل فرزند خود را در یک دعوای فامیلی از دست داده بودند در آستانه اجرای قصاص، قاتل را به حرمت شب‌های قدر بخشیدند.

**

سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: تولید زباله در بیمارستان ها، مطب پزشکان، مراکز درمانی و آزمایشگاههای استان که در شرایط عادی ۱۰ تن بود پس از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۵ تن در روز افزایش یافت.

**

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گلستان گفت که صیادان این استان پارسال هزار و ۵۲ تن انواع ماهی استخوانی از جمله سفید، کفال و کپور را از آب‌های استان صید کردند که ۲۳ درصد بیش‌تر از سال ماقبل بود.

محسن یحیایی اظهار داشت: سال گذشته ۴۷۴ تن ماهی کپور، ۷۰ تن ماهی سفید، ۴۶۸ تن ماهی کفال، ۱۹ تن ماهی کلمه، ۱۹ تن شگ ماهی و ۱.۵ تن سایر گونه ها از آب‌های گلستان صید شد.

وی ادامه داد: بیشترین رشد صید ماهیان در سال گذشته ۴۷۴ تن مربوط به کپور بود که صید آن نسبت به دوره گذشته حدود ۳۴۳ درصد بیشتر شد.

**

کیاالحسینی مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های جدید برای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف آب گفت که در راستای رسیدن به این هدف طی هشت سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی گلستان به سامانه‌ نوین آبیاری مجهز شد.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت که با اهتمام بخش‌های اجرایی کشور از سال ۹۲ تا ۹۹ حلقه‌های زنجیره تولید و عرضه میگو دراستان تکمیل و وابستگی این استان شمالی در صنعت میگو به سایر استان‌ها نیز برطرف شد.

سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: در راستای تکمیل این زنجیره، مراکز فرآوری میگو و بسته‌بندی آبزیان، طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، از ۲ مرکز در سال ۹۲، به هشت مرکز در سال ۹۹ افزایش یافت ضمن اینکه ظرفیت نگهداری این مراکز نیز در مدت یاد شده از  ۷۵۰ تن به هفت هزار و ۸۰۰ تن رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار