معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور به درباره نحوۀ ثبت شکایت مسافران از رانندگانی که هنگام نماز توقف نمی‌کنند، ۳ کانال ارتباطی را معرفی کرد.

 ۳ کانال ارتباطی برای شکایت از راننده اتوبوس‌هایی که به‌وقت نماز توقف نمی‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، برای همۀ ما بارها اتفاق افتاده وقتی به مسافرت می‌رویم، نگران این هستیم که راننده هنگام نماز در بین راه نگه ندارد؛ زمانی هم که وقت نماز به خصوص نماز صبح فرا می‌رسد، مدام از راننده سؤال می‌کنیم چه زمانی برای نماز نگه می‌دارد. گاهی پیش می‌آید که راننده بسته به شرایط روحی که در آن قرار دارد، جواب سر بالا به مسافر می‌دهد، تا حدی که وقت نماز قضاء می‌شود. هرچند عمدۀ رانندگان ادب و اخلاق را رعایت می‌کنند و سر وقت، وسیلۀ نقلیه را نگه می‌دارند، با این حال مسئلۀ «نماز بین راه» همواره به عنوان چالشی بین مسافران مطرح بوده است.

این در حالی است که  آیین‌نامۀ ترویج و توسعه فرهنگ نماز که توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید، بر توقف همه اتوبوس‌های بین شهری در هنگام فرا رسیدن اوقات نماز تأکید دارد. 

در پی تماس برخی از مسافران نسبت به عملکرد ضعیف تعدادی از تعاونی‌های مسافربری دربارۀ امر نماز، خبرگزاری تسنیم با سید علی مهدیان، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور گفت‌وگویی دربارۀ نحوۀ رسیدگی به این دست از شکایات مسافران ترتیب داد.

وی گفت: همانگونه که مستحضرید، ستاد اقامه نماز کشور به عنوان نهادی حاکمیتی و سیاستگذار در امر اقامه نماز در کشور، ضمن شناسایی و پیگیری موانع و مشکلات اقامه نماز در جامعه، از طریق دستگاه‌های متولی، نسبت به ابلاغ وظایف و تکالیف حاکمیتی و قانونی هر یک از دستگاه‌های اجرایی در قالب برنامه‌های سالیانه اقدام می‌کند و در پایان هر سال نتایج نظارت‌ها و ارزیابی‌های انجام گرفته به مسئولان مربوط ارائه و در صحن علنی اجلاس‌های سراسری نماز به آحاد جامعه منعکس می‌شود.

وی افزود: برهمین اساس و به استناد مفاد بند «پ» ماده 11 آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، مصوب هیأت محترم وزیران، وزارت راه و شهرسازی موظف است «ترتیبی اتخاذ کند تا تمام اتوبوس‌های بین شهری در هنگام فرارسیدن اوقات نماز در محلی مناسب برای اقامه نماز مسافران (ترجیحاً مساجد بین راهی) توقف کنند و زمان لازم را برای انجام این فریضه در اختیار مسافران قرار دهند» و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ادارات کل آن در استان‌ها بر این امر نظارت دارند.

مهدیان دربارۀ نحوۀ شکایات مسافران از این دست از رانندگان گفت: هموطنان عزیز در صورت مواجه و مشاهده عدم رعایت موارد فوق الذکر می‌توانند، گزارش خود را به همراه تصویر بلیط سفر به سه روش زیر منعکس و پیگیری کنند: 1 - تماس با سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و جاده‌ای کشور «داخلی 4»، 2 - سامانه پیامکی 30007070 شورای اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی 3 - سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز به شماره 1000017

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار