ارسال ۸۰۰ اثر به جشنواره خانواده خلاق گرگان، ثبت ۵۱ اثر فرهنگی و تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی کشور و میزبانی گلستان از چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است .

ارسال ۸۰۰ اثر به جشنواره خانواده خلاق گرگان و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شهردار گرگان از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره مجازی خانواده خلاق خبر داد و گفت: از منتخبان این جشنواره پس از مهار کرونا تجلیل می‌شود.

**

رییس مرکز بهداشت گلستان از احتمال شیوع بیماری‌های اسهالی در گلستان با شروع فصل گرما خبر داد و گفت: رعایت بهداشت فردی علاوه بر کرونا از ابتلا به این بیماری‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

**

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: استفاده از ماسک برای تمام مسافران در مسافرت‌های برون شهری الزامی است و این موضوع از طریق شرکت‌های مسافربری گلستانی به شدت پیگیری می‌شود.

**

استاندار گلستان گفت : بخش خصوصی مطالعه احداث خط آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود را با استفاده از ظرفیت مشاوران شرکت زیر ساخت انجام خواهد داد و پس از آن پروژه آغاز می شود.

هادی حق شناس افزود: ایجاد این خط آهن مسیر ترانزیت را حداقل ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می کند.

**

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: پارسال ۵۱ اثر فرهنگی و تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

**

استان گلستان به عنوان میزبان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی انتخاب و  دبیرخانه این رویداد فرهنگی در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

**

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: برنامه های امسال هفته میراث فرهنگی در گلستان امسال در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

سارا اخوت اظهار داشت: با توجه به تعطیلی موزه‌ها به دلیل شیوع کرونا، معرفی موزه‌های استان در فضای مجازی با استفاده از فیلم‌های کوتاه، ارائه روایت‌های رسانه‌ای(مجازی) تحت عنوان"یک اثر، یک فرهنگ" و برگزاری تور پخش زنده معرفی موزه‌های منتخب استان در فضای مجازی در صفحات استانی و ملی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: نشست تخصصی مستند نگاری عناصر سازه‌ای و فنون ساختمانی در میراث جهانی گنبد قابوس، نشست تخصصی چالش‌های فرسودگی زیستی و روش‌های مرسوم گندزدایی در میراث جهانی گنبد قابوس و نشست تخصصی زنده باستان‌شناسی با محوریت تپه‌های باستان و آثار باستانی از دیگر برنامه‌های این هفته بر بستر فضای مجازی است.

**

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: باجذب افزون بر ۱۸ هزار مشترک در سال قبل، شمار مشترکان گاز طبیعی استان از مرز ۵۸۶ هزار مشترک گذشت.

محمد رحیم رحیمی اظهار داشت: از تعداد مشترکان جدید پارسال ۱۰ هزار و ۳۲۰ مشترک شهری و بقیه روستایی بودند.

**

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آمادگی نیروها و اکیپ های راهداری این استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: حضور مستمر گشت های راهداری و ترابری بویژه در جاده های شریانی، لکه‌گیری و ترمیم رویه راهها، تکمیل، مرمت و ساماندهی و تمیز کردن گاردریل ها و بلوک ها، ساماندهی و شستشوی علائم و تابلوهای اطلاعاتی و تجهیز و آماده سازی راهدارخانه ها بخشی از فعالیت هایی این ایام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار