۱۴۳واحد مسکونی زلزله زدگان رامیان، آزادشهر و مراوه تپه ساخته و تحویل مالکان شد.


تحویل ۱۴۳واحد مسکونی به زلزله زدگان روستا‌های رامیان، آزادشهر و مراوه تپه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: 125واحد از 250منزل خسارت دیده روستایی شهرستانهای رامیان و آزادشهر در زلزله 17شهریور پارسال اکنون تکمیل و تحویل مالکان شد و بقیه در مراحل انعقاد قرار داد، فونداسیون، ستون و سقف است و تا دو یا سه ماه آینده تحویل مالکان می شود.

سیدمحمد حسینی افزود: در کارشناسی بعمل آمده 294واحد مسکونی روستاهای قورچای و ویرو ارزیابی شد که از این میان 250واحد احداثی و 44واحد مسکونی تعمیری معرفی شد.

وی از  تحویل 18واحد مسکونی به مالکان در روستاهای زلزله زده مراوه تپه خبر داد و افزود: در زلزله 5مهر ماه پارسال هم 310واحد مسکونی خسارت دیده ارزیابی شد که از این میان 270واحد احداثی و بقیه تعمیری بود و 292واحد هم مراحل تکمیل فونداسیون، ستون و سقف را می گذراند.

وی افزود: بنیاد مسکن ضمن ارائه تسهیلات و بلاعوض بازسازی (احداثی، معیشتی و اجاره بها)، با هدف توانمندسازی متقاضیان و به تناسب پیشرفت فیزیکی واحد از محل سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان، به ازای هر نفر 8تن سیمان تخصیص و تحویل می دهد و هزینه نظارت ناظرین فنی روستایی بر احداث واحدهای مسکونی نیز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار